הרב בני קלמנזון מתנצל על הכנסת שמו למכתב הרבנים: "מבקש מחילה"

מכתב רבנים שפורסם אתמול נגד החלטת ישיבת מרכז הרב שלא להזמין לחגיגות יום ירושלים את ראש הממשלה, נחתם על ידי רבנים רבים. אחד מהם הוא ראש ישיבת עתניאל שמתנער מהדברים: "אני סבור כי אין לי כל זכות מוסרית להתערב בהחלטה פרטית של מוסד קדוש זה או אחר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/22 17:24 כב באייר התשפב

הרב בני קלמנזון מתנצל על הכנסת שמו למכתב הרבנים: "מבקש מחילה"
הרב קלמנזון, צילום: דף הפייסבוק של בית ועד לתורה עתניאל

שלא כבכול יום ירושלים, השנה החליטו בישיבת מרכז הרב שלא להזמין את נפתלי בנט לחגיגות, זאת בשל התנהלותו הפוליטית והחלטתו לחבור למפלגות שמאל כאשר הקים את הממשלה. רבנים רבים חתמו על פרסום שעלה אתמול נגד הישיבה. היום (ב'), ראש ישיבת עתניאל, הרב בנימין קלמנזון, מתנצל על הכנסת שמו למכתב הרבנים.

לדבריו של הרב קלמנזון במכתב שהוקרא לו ועליו התבקש לחתום לא הוזכרה כל ישיבה ספיציפית. "לתומי הבנתי, בשגגה, שמדובר בקריאה כללית לאחדות גם בתנאי מחלוקת. מבקש מחילה מרבני הישיבה ומכלל הציבור על מה שעלול להצטייר כפגיעה בכבוד הישיבה ובכבוד רבניה!".

במכתב ההסבר שלו, כתב הרב: "שמי הופיע במכתב רבנים יקרים הקוראים גם בעת של דיונים קשים ומרים בתוך הציונות הדתית, להתמודד על דעות ועל גופם של דברים ולא על גופם של אנשים".

"אכן אני חווה בכאב את הקיטוב בעם ובמיוחד בציבור שאליו אני שייך. גם בהיותי חלק ממשפחה שכולה, התנגדתי לקולות הלא מכובדים שהשמיעו אנשים יקרים ממשפחת השכול מול ראש הממשלה בעת אירוע ממלכתי. גם כאדם המתנגד לממשלה הנוכחית, ואף מייחל לנפילתה, קראתי לא להחרים איש. לא אדם מן השורה, לא רב המביע דעות מנוגדות לאחרים, וגם לא בעלי תפקידים ממלכתיים ופוליטיים באשר הם". 

הפרסום נגד מרכז הרב

הפרסום נגד מרכז הרב

"לתומי הבנתי, בשגגה, שמדובר בקריאה כללית לאחדות גם בתנאי מחלוקת"

למרות כל זאת מבקש הרב קלמנזון להתנצל על פרסום שמו במכתב שפורסם לאחרונה. "מכתב המבקר ישיבה חשובה ויקרה על החלטותיה בעניין טקס יום ירושלים הבא עלינו לטובה בשמחה. במכתב שהוקרא לי ועליו התבקשתי לחתום לא הוזכרה כל ישיבה ספציפית! לתומי הבנתי, בשגגה, שמדובר בקריאה כללית לאחדות גם בתנאי מחלוקת. ובשל כאב הקיטוב ההולך ופושה במחננו הסכמתי להכנסת שמי. אבל לאור העובדה שיש כאן התערבות ספציפית וביקורת על מקום ספציפי אני סבור כי אין לי כל זכות מוסרית להתערב בהחלטה פרטית של מוסד קדוש זה או אחר, על אחת כמה וכמה שמדובר בישיבה יקרה וקדושה כל כך כמו מרכז הרב.

לסיום, ראש ישיבת עתניאל מבקש מחילה פעם נוספת: "אני בטוח שראש הישיבה ורבותיה הקדושים חשבו היטב על דרכם והגיעו להחלטתם בקדושה ובטהרה. אינני מבקר גם את המחתימים. הטעות כולה שלי! מבקש מחילה מרבני הישיבה ומכלל הציבור על מה שעלול להצטייר כפגיעה בכבוד הישיבה ובכבוד רבניה".

משפחות שכולות צעקו על בנט בהר הרצל - "נוכל":


(באדיבות כאן 11)

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן