פרסום ראשון בניגוד לבנט | גורמים בציונות הדתית: סמוטריץ' הוזמן לחגיגות יום ירושלים במרכז הרב

לאחר שראש הממשלה וראש האופוזיציה לא הוזמנו להשתתף בחגיגה המסורתית של ישיבת מרכז הרב, גורמים בציונות הדתית טוענים שסמוטריץ דווקא קיבל הזמנה וצפוי להגיע | במרכז הרב מכחישים ומבהירים: אף פוליטיקאי לא הוזמן

ישי אלמקייס עמיאל ירחי עמיאל ירחי וישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/05/22 19:11 כד באייר התשפב

בניגוד לבנט | גורמים בציונות הדתית: סמוטריץ' הוזמן לחגיגות יום ירושלים במרכז הרב
סמוטריץ' במרכז הרב ב-2019, צילום: Aharon Krohn/Flash90

בישיבת מרכז הרב נערכת מדי שנה חגיגת יום ירושלים בה משתתפים רבנים בכירים, אישי ציבור ופוליטיקאים, בראשם ראש הממשלה המכהן. אחרי שראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו לא הוזמנו, הערב (ד') אנחנו מפרסמים כי מי שכן הוזמן וצפוי להשתתף כך לפי טענת בכירים בציונות הדתית  הוא יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', אך מנגד במרכז הרב מכחישים וטוענים שאף פוליטיקאי לא הוזמן. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג, הוזמן גם כן ויגיע, כמו גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון. 

נתניהו: "לרב קוק הייתה השפעה עצומה על סבי"

בעבר אמר נתניהו במרכז הרב: "אני מרגיש פה בבית משום שלרב קוק הייתה השפעה עצומה על סבי, הרב נתן מיליקובסקי ז"ל. הוא שאב ממנו השראה וכוחות אין קץ, והרב קוק הספיד את סבי בהספד נפלא".  הוא הוסיף ופנה לראש הישיבה הרב יעקב שפירא: "אביך היקר, הרב אברהם שפירא זצ"ל, היה מספר לי כיצד הוא, כילד קטן בירושלים היה הולך לשמוע את סבי מטיף לציונות לארץ ישראל, לירושלים, לשיבת ציון. הוא אמר לי שהוא היה נואם גדול. אני מרגיש פה בבית, זה הבית שלי".

בשנת 2018, בה שימש בנט שר החינוך, הוא השתתף בעצרת ושיבח את הישיבה: "בזכות מנהיגי הישיבה, תלמידיה ורבניה, חזונו של הרב קוק זצ"ל מוסיף קומה בכל יום ויוצאים אלפי בוגרים שנושאים את דגל הישיבה לכל מקום אליו הם מגיעים - שילוב של חיי תורה וחיי מעשה".