"ממדים ללימודים" חברי הליכוד נגד נתניהו: "החוק התחיל בממשלה שלנו - אין סיבה שלא נתמוך"

ברקע המאבק בין האופוזיציה לקואליציה סביב חוק "ממדים ללימודים", מספר חברי כנסת בולטים בליכוד מבהירים כי יתמכו בהעברת החוק בכל מחיר: "לוחמי צה"ל הם מעל כל מחלוקת פוליטית ועלינו לעשות הכול עבורם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 20:30 יז באייר התשפב

חברי הליכוד נגד נתניהו: "החוק התחיל בממשלה שלנו - אין סיבה שלא נתמוך"
גלנט וקרעי. נתניהו בבעיה, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מנהל בימים האחרונים משא ומתן מול הקואליציה סביב הניסיון להעביר את חוק "ממדים ללימודים", ואף שוחח היום (ד') עם שר הביטחון בני גנץ במה שהפך להיות קרב אגו סביב זהותו של יוזם השיחה. כעת נפתחת חזית נוספת ולא צפויה מול נתניהו - חברי הליכוד עצמם שתומכים בהצעת החוק. 

מספר חברי ליכוד בולטים הבהירו היום ליו"ר מפלגתם כי הם מצפים למשמעת סיעתית ולהעברת החוק שמייטיב עם חיילי צה"ל. חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר: "אין כל סיבה שסיעת הליכוד בכנסת לא תתמוך בחוק 'ממדים - ללימודים', שהחל בעת כהונת ממשלות הליכוד. גיבוי לכוחותינו נדרש והכרחי, בין אם אנחנו בקואליציה, בין אם באופוזיציה ורבים מאוד מהם מצפים מאיתנו - ובצדק - לנהוג כך גם בהצבעות בכנסת".

אני קורא ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו להביא לאישור הסיעה את חוק ממדים ללימודים לקראת ההצבעה בכנסת", אמר ניר ברקת והדגיש כי, "אין לי ספק שרוב מוחלט של חברי סיעת הליכוד יתמכו בהצעה חשובה זו. לוחמי צה״ל הם מעל כל מחלוקת פוליטית ועלינו לעשות הכול כדי להבטיח את הטוב ביותר לחיילינו".

שר החינוך לשעבר יואב גלנט שנחשב לאחד מחברי הליכוד הבולטים בתמיכתם בחוק אמר: "חיילי צה"ל הם קיר הברזל הניצב בינינו לבין אויבנו ומקנה חיים למדינת ישראל. לקראת ההצבעה בכנסת בנושא סיוע ממלכתי בשכר לימוד לחיילים משוחררים, אמשיך ואוביל את המאמץ לשכנע את חבריי לסיעת הליכוד לתמוך פה אחד בהצעה".

"הזוי לראות שהקואליציה של בנט לא מסוגלת להעביר חוק חשוב שמיטיב עם חיילי צה"ל", תקף פטין מולא והצהיר: "אני אתמוך בהצעת החוק 'ממדים ללימודים' ובכל חוק בעתיד שמיטיב עם חיילנו העושים רבות למען שמירת ביטחוננו. אעשה כל שביכולתי שהחוק הזה יעבור".

"בעקבות אמירות חברי הליכוד - הקואליציה הפסיקה את המו"מ"

בליכוד חושפים את תוכן השיחה בין נתניהו לגנץ: "נתניהו פנה לשר הביטחון גנץ כדי להעלות את המלגות ללוחמים מ-66% ל-100%. גנץ סירב"

"במקביל פנה גורם בכיר בקואליציה למנהל סיעות האופוזיציה יריב לוין כדי לפתוח במשא ומתן על העלאת סכום התמיכה לחיילים", אמרו בליכוד והפנו אצבע מאשימה כלפי חברי המפלגה שהביעו את תמיכתם בהצעת החוק: "בעקבות אמירות של חברי כנסת בליכוד על תמיכה בחוק במתכונתו הנוכחית, הפסיקה הקואליציה את המשא ומתן להעלאת המלגות. לאור החלטת הקואליציה להפסיק את המשא ומתן עם הליכוד, ראש הממשלה לשעבר נתניהו יקיים דיון עם ראשי מפלגות האופוזיציה".