פרסום ראשון חבר כנסת מהליכוד שוקל להצביע בעד חוק החשמל

חוק החשמל דוהר קדימה ובקרוב יגיע לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. לחדשות כיפה נודע כי חבר הכנסת פטין מולא מהליכוד, תושב ירכא, טרם החליט איך להצביע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/12/21 13:11 כג בטבת התשפב

חבר כנסת מהליכוד שוקל להצביע בעד חוק החשמל
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

דיון סוער מתקיים היום (א') בוועדת הפנים בדרך לאישור חוק החשמל: יו"ר הוועדה וליד טאהא מתעמת עם חביר הכנסת הימניים שמוצאים מהדיון בזה אחר זה. אבל למרות ההתנגדות העזה בימין לאישור החוק, יש מי בליכוד שיתכן ויצביע בעד החוק.

לחדשות כיפה נודע כי פטין מולא טרם החליט איך להצביע בזמן שיגיע החוק למליאה. נזכיר כי בהצבעה הטרומית על החוק נעדר מולא מהמליאה ולא הסכים להצביע נגד. במהלך הדיון הוציא יו"ר הוועדה וליד טאהא את מולא מהדיון על החוק. לאחר שיצא כתב מולא, "חה"כ ווליד טאהא הוציא אותי מועדת הפנים באמצע הדיון על חוק החשמל שהוא יודע שאני בא להעלות הסתייגויות שמטיבות עם כלל המגזרים. הסתייגויות האלו מתקנות את העיוות שיש כרגע בחוק החשמל המוצע".

ניר אורבך: "הסמכות לחיבור בתים לחשמל נשארת אצל שרת הפנים"

בעקבות הדיון שמתקיים היום כתב חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, "במקום השערות ושקרים בואו נדבר עובדות: סמכות האישור לחיבור בתים לחשמל נשארת אצל שרת הפנים- אם שרת הפנים החליטה על לוח זמנים מסויים היא תעמוד בו ותפעל בשיקול דעת. יו"ר האיחוד הלאומי יכול להתנבא על בג"ץ עתידי עד מחר, אבל כולנו יודעים למי ניתנה נבואה על פי חז"ל. אין שום קשר בין התערבות בג"צ לבין הזמן שבו השרה צריכה להחליט".


(טאהא מוציא את בן גביר מהדיון).

בצלאל סמוטריץ' מזמין את איילת שקד לעימות

בעקבות הדיון הסוער, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הזמין את השרה שקד לעימות על חוק החשמל, "‏ימינה טוענים שהציונות הדתית מנהלת קמפיין שקרי לגבי חוק החשמל. אני חושב אחרת. אבל אני מוכן לויכוח פומבי הגון. איילת, תבחרי את את הפלטפורמה ואת המראיין. בואי נדון באופן מכבד בפרטי החוק אל מול פני האומה".