הצעת חוק: להגדיל את מספר האזרחים נושאי הנשק פי שלושה

בעקבות גל הטרור הרצחני, חבר הכנסת ניר ברקת הגיש הצעת חוק שתרחיב את מעגל הלוחמים שיוכלו לשאת נשק באזרחות גם לרובאי 05 | "ב-2015 שליש מהפיגועים סוכלו על ידי אזרחים חמושים שמנעו מסעות רצח המוניים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/22 07:48 כו באדר ב'

הצעת חוק: להגדיל את מספר האזרחים נושאי הנשק פי שלושה
אקדח, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

כיום, המשרד לביטחון פנים מגביל את היכולת של לוחמים משוחררים לקבל רשיון נשק. לפי התבחינים הקיימים, לוחמים משוחררים בעלי הכשרת רובאי של 07 ומעלה בלבד זכאים לרישיון נשק בתנאים מסויימים ובהתאם למקום המגורים. בחודש יולי האחרון הודיע השר לביטחון פנים בר-לב כי הוא מתכוון אף להחמיר עוד יותר את הקריטריונים לקבלת רישיון נשק.

כל לוחם משוחרר יוכל לקבל רישיון נשק

הצעת החוק החדשה שהגיש חבר הכנסת ניר ברקת, קובעת כי כל לוחם משוחרר בעל הכשרת רובאי 05 ומעלה, יוכל לקבל רישיון נשק בהתאם לתבחינים. אם החוק אכן יאושר, יגדל מספר האזרחים נושאי הנשק פי שלושה, דבר שלטענת ברקת יאפשר סיכול מהיר של כל מחבל והצלת חיי אזרחים חפים מפשע.

הזכאים בעלי הכשרת רובאי 07 הם לוחמי החוד בלבד מחטיבות חיל הרגלים והיחידות המיוחדות בלבד, וגם בהתאם לקריטריונים מוגבלים. לעומתם, לוחמי שריון, משמר הגבול, הנדסה קרבית, תותחנים, איסוף קרבי, לוחמי חיל הים ורבים אחרים בעלי הכשרה קרבית - אינם זכאים. כך למשל, לוחם משמר הגבול שעוסק במשימות הגנה בירושלים או יהודה ושומרון, לא זכאי עם שחרורו לשאת נשק, על אף ההכשרה שעבר.

לדבריו במשטרה טוענים שהמציאות המבצעית אינה מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות "משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות. אי לכך, נדרשת היערכות מחודשת לאתגרי הביטחון הלאומיים של מדינת ישראל, אשר תתבסס על מענה אזרחי שיסייע לגופי הביטחון... בגל הטרור שפקד את ירושלים ב-2015 שליש מהפיגועים סוכלו על ידי אזרחים חמושים שמנעו מסעות רצח המוניים״.