נעים להכיר: מועצה מקומית חדשה תקרא "שער השומרון"

אלוף פיקוד המרכז חתם על הצו לאיחוד הישובים עץ אפרים ושערי תקווה והפיכתם למועצה מקומית חדשה ביו"ש. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "צעד היסטורי שיביא להקמת מרכז התיישבות ענק בדרך למיליון תושבים בשומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 07:29 ט באייר התשפב

נעים להכיר: מועצה מקומית חדשה תקרא "שער השומרון"
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

לראשונה מזה 24 שנים הוקמה מועצה מקומית חדשה ביהודה ושומרון: אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס, חתם אמש (ב') באישור שר הביטחון בני גנץ, על צו להקמת רשות מקומית חדשה בשומרון שתקרא: "שער השומרון". המועצה החדשה מורכבת מהישובים עץ אפרים ושערי תקווה שהיו שייכים עד כה למועצה אזורית שומרון, זאת לאחר המלצת  וועדת הגבולות של משרד הפנים. 

מזה כ-7 שנים מקדמת המועצה האזורית שומרון בהובלתו של ראש המועצה את הפיכת שערי תקווה ועץ אפרים לרשות מקומית עצמאית וחזקה. הפעם האחרונה שבה הוקמה מועצה מקומית ביו"ש הייתה בשנת 1998 כאשר הוקמה מועצה מקומית בית אל, שהקומה בעקבות הבטחה של נתניהו לרחבעם זאבי גנדי והרב בני אלון אז ראשי תנועת מולדת, כחלק מעסקה למען ההתיישבות, בתמורה להצבעה בעד התקציב דאז. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מדבר בוועדת הגבולות של משרד הפנים

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מדבר בוועדת הגבולות של משרד הפנים צילום: מועצה אזורית שומרון

על פי הניסיון המצטבר בהיסטוריה של ההתיישבות, הפיכת ישוב גדול למועצה מקומית תורם בצורה משמעותית לצמיחת המקום, ועשוי להפוך אותם למרכז עירוני גדול. כך באריאל, שהייתה ישוב של המועצה האזורית שומרון ולאחר שהפכה לרשות נפרדת,  הקימה אוניברסיטה והפכה לעיר. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך בהתרגשות על ההחלטה, הודה לעוסקים במלאכה ואמר כי מדובר בצעד שיחזק אסטרטגית את כל ההתיישבות באזור, "ויתן מענה מוניציפלי של רמת חיים והשקעות ברמה גבוהה בהרבה יותר לטובת התושבות והתושבים. הקמת מועצה מקומית עצמאית היא מהלך היסטורי ואסטרטגי לקידום ההתיישבות. כך למדתי ממורי ורבי, מייסד ההתיישבות בשומרון וראש המועצה לשעבר בני קצובר שתמיד היה דוחף לשחרר ישובים שגדלו, ולהפוך אותם למרכזים עירוניים גדולים". 

עוד הוסיף כי הדרך למיליון יהודים בשומרון היא, "יותר יישובים, היאחזויות, חוות שמתפרשות על השטח וישובים גדולים שיהפכו למרכזים עירוניים גדולים ויביאו את המסות. הניסיון מוכיח כי איחוד רשויות והקמת מועצות מקומיות ביו"ש תורם לצמיחה, כפי שקרה בעיר אריאל". 

שר הפנים הקודם אריה דרעי חתם על הקמת מועצה מקומית עץ אפרים - אלקנה - שערי תקווה ולבקשתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן התכנסה ועדת הגבולות והחליטה להמליץ על הקמת מועצה מקומית עץ אפרים-שערי תקווה.