מלחמה באירופה

ישראל הצביעה בעד השעיית רוסיה מעצרת האו"ם

יומיים אחרי נאומו של זלנסקי לפני נציגי האו"ם בו הטיח בהם: "העולם ראה מה הצבא הרוסי עשה בבוצ'ה, אני מזכיר לכם את הסעיף הראשון באמנת האו"ם - לשמור על השלום" | ישראל הצביעה בעד השעיית רוסיה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 07/04/22 19:43 ו בניסן התשפב

ישראל הצביעה בעד השעיית רוסיה מעצרת האו"ם
פוטין על רקע בניין הרוס בחרקוב, צילום: shutterstock, depositphotos

יומיים אחרי נאום נשיא אוקראינה וולודימר זלנסקי באו"ם: היום (ה') ישראל תמכה בהחלטה להשעות את רוסיה מחברותה במועצה לזכויות אדם של האו"ם, על רקע המלחמה באוקראינה, הפלישה הבלתי מוצדקת אליה והרג אזרחים חפים מפשע.

שר החוץ יאיר לפיד מיהר להבהיר בעקבות ההחלטה: "ההצבעה היום אינה משנה את עמדתנו כלפי המועצה לזכויות אדם של האו"ם, שהיא גוף קיצוני, פגום מוסרית, מוטה ואנטי-ישראלי במהותו אשר מנוצל מאז הקמתו בידי המדינות המפרות הראשיות את זכויות אדם בעולם ככלי פוליטי, בין היתר כדי לתקוף את ישראל".

"ההצבעה היום אינה משנה את עמדתנו כלפי המועצה לזכויות אדם של האו"ם"

ההשעייה מגיעה אחרי שהעולם כולו הזדעזע מהתמונות הקשות שהגיעו מהעיר בוצ'ה באוקראינה, בעקבותיהן מועצת הביטחון של האו"ם קיימה דיון מיוחד על הזוועות שחוללו הרוסים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השתתף בדיון, הטיח אשמה באו"ם וחשף את הזוועות הקשות. 

מי שהסתבך היה שר האוצר אביגדור ליברמן, שאמר בראיון לגל"צ בתחילת השבוע כי, "כולנו מגנים פשעי מלחמה" והוסיף: "יש פה האשמות הדדיות - אוקראינה מאשימה את רוסיה ורוסיה את אוקראינה. צריכים להבין, יש שם מלחמה עקובה מדם ואנחנו צריכים לשמור על העמדה המוסרית של ישראל ומצד שני על האינטרסים שלנו".

דברים אלו הביאו עליו את זעמו של שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק, שאמר לעיתונאי ברק רביד: "אני מזמין את אביגדור ליברמן לבוא לאוקראינה. ניקח אותו בשיירה לבוצ'ה ולמקומות נוספים שיראה בעצמו את הגופות ויפגוש את הנשים שנקשרו ונאנסו. אולי אז הוא ידע מה קרה".

"אזרחים נמעכו תחת טנקים לצורך שעשוע"

בנאומו באו"ם לפני יומיים זלנסקי תקף את רוסיה ואמר: "מי שעשה את הדברים האלה, זאת חברה במועצת הבטחון של האו"ם. הם מחסלים כמה שיותר אזרחים. איפה מועצת הבטחון של האו"ם? העולם ראה מה הצבא הרוסי עשה בבוצ'ה, הוא עדיין לא ראה מה נעשה בעוד אזורים במדינה שלי. אני מזכיר לכם את הסעיף הראשון באמנת האו"ם - לשמור על השלום. מה הטעם בכל הסעיפים האלה אם הסעיף הראשון לא נשמר?".

טבח ברחובות אוקראינה

נזכיר כי גופותיהם של עשרות אזרחים אוקראינים קשורים שנורו למוות על ידי חיילים רוסים תועדו בעיירה בוצ'ה השוכנת צפונית-מערבית לקייב, לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים.

"שלושה מההרוגים הסתבכו באופניים בנסיעתם האחרונה, בעוד שאחרים נפלו ליד מכוניות מוכות כדורים ומרוסקות", כך דיווח כתב סוכנות הידיעות AFP שנכנס לעיר לאחר שהיתה מנותקת במשך כחודש. אנטולי פדורוק, ראש עיריית בוצ'ה, אמר כי למעלה מ-300 מתושבי העיירה בה חיו לפני המלחמה כ-30,000 אזרחים, נהרגו לאחר שקיבלו "יחס לא אנושי" מכוחות צבא רוסיה. 

הצילומים הראשונים מבוצ'ה:

https://www.youtube.com/watch?v=8QytTBdwoQ4

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן