מלחמה באירופה

בניגוד לבנט - לפיד תוקף: "הרוסים ביצעו פשעי מלחמה"

בזמן שראש הממשלה נפתלי בנט שוקל את מילותיו למול פשעי המלחמה הרוסיים, שר החוץ יאיר לפי תוקף בחריפות את רוסיה ואומר: "אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/04/22 18:31 ד בניסן התשפב

בניגוד לבנט - לפיד תוקף: "הרוסים ביצעו פשעי מלחמה"
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

ראש הממשלה נפתלי בנט שומר על תגובה מאופקת נוכח המראות הקשים באירופה, שר החוץ יאיר לפיד שנמצא בביקור מדיני ביוון תוקף בחריפות את רוסיה על הזוועות שבוצעו בעיר בוצ'ה באוקראינה ואומר כי מדובר בפשעי מלחמה.

"פשעי מלחמה"


 

שר החוץ יאיר לפיד אמר בהצהרה משותפת עם שרי החוץ של יוון וקפריסין, באתונה: "אנחנו נפגשים בימים לא פשוטים. יש מלחמה באירופה. שוב מדינה גדולה וחזקה פולשת בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה יותר וחלשה יותר. שוב נספגת האדמה בדמם של חפים מפשע. התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות. הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסיה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלה".

ראש הממשלה בנט אמר היום על התנהלות רוסיה: "אנחנו מזועזעים מהמראות הקשים. אנחנו מגנים זאת בכל תוקף. הסבל של אזרחי אוקראינה עצום ואנחנו עושים הכל כדי לסייע".

למדינות האזור אמר לפיד: "היה לי חשוב לבוא הנה ולהדק עוד יותר את המחוייבות הזו. לצד  התחממות היחסים שלנו עם תורכיה שהיא מבורכת והגיע זמנה, זה גם מייצר הזדמנות מצוינת להעמקת הקשרים בנינו וחיזוק היציבות האזורית, נעשה זאת כדרכנו בתאום מלא אתכם.

"היכולת שלנו לשיתופי פעולה ביטחוניים חיונית"

יוון, קפריסין וישראל בוחנות את האפשרות לפעולות משותפות בסדרה של נושאים. ראש וראשון להם – הבטחון האיזורי. היכולת שלנו לשיתופי פעולה בטחוניים חיונית לשלומם של אזרחינו ולעצירת הטרור באיזור.
 
אנו בוחנים גם שיתופי פעולה כלכליים נוספים, בדגש על שוק האנרגיה. המלחמה באוקראינה עומדת לשנות את מבנה שוק האנרגיה האירופאי והמזרח תיכוני. יש פה סיכונים, אבל גם הזדמנויות שעלינו לבחון ביחד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן