יאיר לפיד מגיב לראשונה: "נעשה הכל כדי שהממשלה תחזיק מעמד עוד זמן רב"

התערערות הקואליציה מציבה את הסיכוי של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה בסכנה ממשית, בעקבות ההכרזה על שיקלי כפורש הוא הגיב: "בן גביר וסמוטריץ' לא יקחו מאתנו בכוח הזרוע את המדינה שלנו"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 07/04/22 18:39 ו בניסן התשפב

יאיר לפיד מגיב לראשונה: "נעשה הכל כדי שהממשלה תחזיק מעמד עוד זמן רב"
יאיר לפיד, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הביצה הפוליטית מסרבת להירגע: אחרי שמפלגת ימינה בראשות בנט הכריזה על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש בעקבות העזיבה של חברת הכנסת עידית סילמן את הקואליציה אמש, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מגיב לראשונה:

"לפני עשרה חודשים הוכחנו שאפשר אחרת. ההישג הגדול לא היה זה שהקמנו ממשלה שאיש לא האמין שנצליח להקים. הוא היה הרגע שבו מדינת ישראל גילתה שאנשים עם דיעות שונות – ימין, מרכז ושמאל – רוצים ויכולים להתכנס סביב טוב משותף".

לפיד ממשיך בתגובתו לציין את הטוב של הממשלה מול מה שהוא מכנה כקיצוניים: "זה הרעיון שסביבו הוקמה הממשלה שלנו: שאנחנו יכולים לחיות פה יחד. הקיצוניות לא תנצח את מדינת ישראל. בן גביר וסמוטריץ' לא יקחו מאתנו בכוח הזרוע את המדינה שלנו, השחיתות לא תנצח את השפיות ונקיון הכפיים. מי שמנסה להפריד בינינו, לגרום לנו לשנוא ולכעוס אחד על השני, תמיד יפסיד בסוף".

בתגובתו הוא מתייחס למשבר הקואליציוני החריף שהחל עם פרישת סילמן אמש. "המשבר הוא לא הראשון וכנראה שלא האחרון. דיברתי ביומיים האחרונים עם כל מנהיגי המפלגות יותר מפעם אחת, וכולם מגוייסים כדי שנעבור את זה בלי זעזועים נוספים.

"פטריוטים ישראלים אמיתיים לא גוררים את המדינה שלהם לקיצוניות ואלימות. הם לא רוצים להיפטר ממי שחושב אחרת מהם, אלא למצוא דרכים לחיות איתו. הממשלה שלנו מייצגת את הרעיון שאי אפשר בלעדיו: שזכות הקיום שלנו היא רק ביחד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן