מלחמה באירופה

המשלחת להקמת בית חולים שדה באוקראינה יצאה לדרך, בנט: "עם ישראל יכול להיות גאה"

על רקע נאום ה"אני מאשים" של זלנסקי אתמול מול חברי הכנסת, היום יצאה המשלחת שתקים את בית החולים השדה הראשון באוקראינה, בנט נאם בטקס: "ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 21/03/22 09:23 יח באדר ב'

המשלחת להקמת בית חולים שדה באוקראינה יצאה לדרך, בנט: "עם ישראל יכול להיות גאה"
בנט, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בטקס יציאת משלחת הסיוע להקמת בית חולים שדה באוקראינה: נאם ראש הממשלה נפתלי בנט ואמר:  "זה בוקר מיוחד מאוד. אני מאוד נרגש ושמח להיות כאן הבוקר, ולהוציא לדרך את משלחת הסיוע שתקים בית חולים שדה במערב אוקראינה.

חשוב לי לומר: ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון - באפיקים שונים ומגוונים. אנחנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים, והם מורכבים.

ממש מהימים הראשונים הוצאנו מטוסי סיוע עם טונות רבות של ציוד רפואי ודברים אחרים, אנחנו קולטים כאן עולים - זכאי חוק שבות ושאינם, ופותחים את דלתותינו עד יעבור זעם כדי לתת להם מזור.

דווקא הבוקר, אני רוצה לומר בצורה הכי ברורה: עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה. תהיו גאים בכל הפעולות שמדינת ישראל עושה. משלוחי תרופות, הקמת בית חולים שדה, פעולות גם במימדים אחרים, אין הרבה מדינות שפועלות בהיקפים כאלה".

גם לפיד נאם בטקס הוסיף: "ישראל היא המדינה הראשונה ששולחת בית חולים שדה לתוך אוקראינה. במקום בו יש סבל ואימה אנחנו נושיט יד מנחמת ונעשה הכל כדי לעזור. אנחנו שולחים עם בית החולים את הצוות הטוב בעולם וגם את הלב שלנו והתמיכה שלנו, המים האחרונים הם הוכחה שיש גם רע וגם טוב"

https://studio.youtube.com/video/H2Hq77aVjBg/edit