הממשלה אישרה הקמת בית חולים שדה באוקראינה בעלות של 21 מיליון שקלים

המשימה ההומניטרית "כוכב מאיר" מיועדת לטיפול בפליטים הרבים המגיעים למערב אוקראינה, ובמסגרתה יוקם בית חולים שדה הצפוי לפעול כחודש ימים. בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט: "יוזמה שלא הרבה מדינות מסוגלות לקחת על עצמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 18:11 יא באדר ב'

הממשלה אישרה הקמת בית חולים שדה באוקראינה בעלות של 21 מיליון שקלים
עובדי שיבא מתרגלים בית חולים שדה, צילום: פלאש 90

כחלק מהסיוע ההומניטרי של ישראל לאוקראינה, הממשלה אישרה היום (ב') הוצאת בית חולים שדה לאוקראינה לטיפול בפליטים במערב המדינה. המשימה ההומניטרית "כוכב מאיר" מיועדת לטיפול בפליטים הרבים המגיעים למערב המדינה, ובית החולים צפוי לפעול כחודש ימים.

ראש הממשלה בישר מוקדם יותר כי ישראל תרחיב את העזרה ההומניטרית לאוקראינה: "אני יכול לבשר כאן היום באופן רשמי שאנחנו מקימים בית חולים שדה לפצועים אוקראינים, שיעבוד שם, בשטח. זו יוזמה שלא הרבה מדינות מסוגלות לקחת על עצמן, ולמדינת ישראל יש את היכולת הזאת ואנחנו יוצאים לדרך".

המבצע, "כוכב מאיר", נקרא על שמה של ראשת ממשלת ישראל גולדה מאיר ז"ל, ילידת אוקראינה ומקימת מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של מדינת ישראל במשרד החוץ, המובילה מטעם משרד החוץ את הפרויקט.

עלות ההקמה: 21 מיליון שקלים

את המבצע מובילים משרד החוץ ומשרד הבריאות באמצעות המרכז הרפואי שיבא, מרכז שניידר של קופ"ח כללית ומשלחת של אנשי רפואה וסיעוד מכלל מערכת הבריאות. עלות הקמת ותפעול בית החולים לתקופה האמורה תעלה כ- 21 מיליון שקלים שימומן על ידי משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, ובסיוע של קרן שוסטרמן התורמת לפרוייקטים לאומיים וחברתיים בישראל וארגון הג'וינט.
 
בית החולים יעניק טיפול בפליטי המלחמה והוא יכלול חדר מיון, חדר לידה, מחלקות טיפול בגברים, בנשים ובילדים. הסיוע הרפואי יביא עימו יכולות מעבדה ודימות (רנטגן), ויעשה שימוש בטכנולוגיות מרחוק עם בית החולים שיבא בישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן