מלחמה באירופה רוסיה הפציצה את קייב ופגעה באתר ההנצחה לשואה

הפלישה הרוסית לאוקראינה שהחלה את המלחמה באירופה מסלימה, כאשר טילים רוסים פגעו במגדל הטלוויזיה בקייב. דיווחים על חילופי שבויים בין בני הצדדים | זלנסקי: "למה לחזור על 'לעולם לא עוד' במשך 80 שנה, כאשר העולם נשאר דומם אחרי הפצצה בבאבי יאר?", לפיד: "מגנים את הפגיעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/22 18:05 כח באדר א'

רוסיה הפציצה את קייב ופגעה באתר ההנצחה לשואה
צילום: shutterstock

הבטיחו וקיימו: משרד ההגנה הרוסי קרא מוקדם יותר היום (ג') לאזרחי קייב הבירה המתגוררים בסמוך למתקנים צבאיים להפנות מבתיהם, ולפני זמן קצר התקבלו הדיווחים באוקראינה אזעקות נשמעו בבירה מגדל הטלוויזיה בעיר ספג התקפה. ברויטרס מדווחים על עסקת חילופי שבויים בין שני הצדדים, כאשר אוקראינה תחזיר קצין רוסי ובתמורה יושבו אליה חמישה לוחמים. 

אתר ההנצחה לשואה בבאבי יאר, שם נרצחו עשרות אלפי יהודים, ניזוק גם הוא בהתקפות הרוסיות והנשיא זלנסקי הגיב: "למה לחזור על 'לעולם לא עוד' במשך 80 שנה, כאשר העולם נשאר דומם אחרי הפצצה בבאבי יאר? ההיסטוריה חוזרת על עצמה". 

גם שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אנו מגנים את הפגיעה בבית הקברות היהודי הסמוך לאתר ההנצחה המציין את שואת יהודי קייב ורצח העם היהודי בבאבי יאר. אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר".

זלנסקי ריגש את הפרלמנט האירופי

ברקע הפלישה הרוסית לאוקראינה שמתקדמת לאט מהצפוי, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נאם בפני הפרלמנט האירופי בישיבת החירום שהתקיימה היום ונשבע: "אף אחד לא ישבור אותנו". לכבוד נאומו הפרלמנט האירופי הציב את דגלי אוקראינה בכניסה לבניין המפואר.

במהלך נאומו שריגש את מנהיגי האיחוד, אמר זלנסקי: "עבור חלק מהאנשים שלי זה היום האחרון בחייהם. אני מאמין שהיום אנו נלחמים להיות חופשיים, כמוכם. אנו מאבדים את האנשים הטובים ביותר שלנו ומשלמים את המחיר הגבוה ביותר". 

"אוקראינה שואפת להיות חלק מהאיחוד האירופי". הנשיא האוקראיני ביקש: "הוכיחו לנו שאתם איתנו. הוכיחו לנו שלא תוותרו עלינו ושאתם אירופאים אמתיים. אז החיים ינצחו את המוות".