תנועת המזרחי העולמית על ביקור סמוטריץ' בתפוצות: "המתקפה פסולה מיסודה"

יו"ר הציונות הדתית הגיע לביקור בקהילות היהודיות באירופה וזכה למתקפה מצד מועצת יהודי בריטניה. במזרחי העולמי מבהירים: "חילוקי הדעות בתוך העולם היהודי בכלל ובציונות הדתית בישראל ובעולם חריפים ככל שיהיו לא צריכים להיגרר לפסים של חרמות ומילות גנאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/22 10:51 י באדר א'

תנועת המזרחי העולמית על ביקור סמוטריץ' בתפוצות: "המתקפה פסולה מיסודה"
סמוטריץ' בביקור בפרלמנט הצרפתי, צילום: דוברות

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' יצא ביום רביעי האחרון לפגישות עם הקהילות היהודיות באירופה, כדי לדון באתגרים הניצבים בפניהן בתקופתה הקורונה, בזהות היהודית ובקשר עם מדינת ישראל. לאחר שמועצת יהודי בריטניה, תקפה בחריפות את יו"ר הציונות הדתית, מתקפה שזכתה לגינויים מהליכוד ועקיצות מצד מרצ, תנועת המזרחי העולמית התייחסה לנושא. 

"חילוקי הדעות בתוך העולם היהודי בכלל ובציונות הדתית בישראל ובעולם חריפים ככל שיהיו לא צריכים להיגרר לפסים של חרמות ומילות גנאי כלפי כל אדם בכלל ומנהיג ציבור בפרט", נאמר, "האמירה שיצאה מפי ארגון הגג בבריטינה הדוגלת בחרמות והתקפות אישיות ומשפילות נגד חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' היא פסולה מיסודה". 

בתנועה גם התייחסו ל"תרבות החרמות שנחשפנו אליה לאחרונה", אשר, "מעודדת כוחניות ופלגנות. ניהול מחלוקות לשם שמיים, קשות ככל יהיו, מתוך מתן כבוד הדדי, תעודד תרבות של שיח ואחדות. ברוח של חודש אדר - שואפים להיות עם אחד - לא עם אחד מפוזר ומפורד". 

כזכור, בחשבון הטוויטר של מועצת יהודי בריטניה, נכתב עם ביקורו: "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן".

צילום: סמוטריץ' בפגישה עם חבר הפרלמנט הצרפתי, היהודי מאיר חביב