בצלאל סמוטריץ' זוכה להגנה מהליכוד | הורוביץ: "הגזענות והכהניזם של המפלגה שלך מעוררים דחיה"

התגובה החריפה נגד ביקורו של בצלאל סמוטריץ' בבריטניה מוסיפה להעסיק את המערכת הפוליטית, שר הבריאות תקף את יו"ר הציונות הדתית: "קהילות יהודיות תמיד דגלו בסובלנות" | בליכוד הגנו על סמוטריץ': "פוסלים ציבור גדול של אוהבי עם ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/02/22 10:03 ט באדר א'

בצלאל סמוטריץ' זוכה להגנה מהליכוד | הורוביץ: "הגזענות והכהניזם של המפלגה שלך מעוררים דחיה"
סמוטריץ', צילום: Olivier FItoussi/Flash90

ביקורו החשוב של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בקהילות היהודיות של אירופה נצבע אמש (ד') בצבעים פוליטיים אחרי ציוץ קשה של ארגון יהודי בבריטניה שדרש להראות לסמוטריץ' את הדלת החוצה. בימין יוצאים להגנת סמוטריץ' ובשמאל תוקפים בחריפות. שמוטריץ' מצידו ממשיך בגל הפגישות ומספר: "התקבלתי בחיבוק ואהבה גדולה".

הליכוד: "ברור שהארגון הזה לא יתייחס כך לחברי כנסת פוסט-ציונים מן השמאל"

במפלגת הליכוד הגיבו הבוקר לסערה וכתבו: "אנחנו דוחים לחלוטין את הציוץ הבוטה והמביש שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח״כ בצלאל סמוטריץ׳. בכך הם פוסלים ציבור גדול של אוהבי עם ישראל וארץ ישראל, אותם מייצגים נאמנה ח״כ סמוטריץ׳ והציונות הדתית. ברור שהארגון הזה לא יתייחס כך לחברי כנסת פוסט-ציונים מן השמאל ששוללים את קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בושה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ הצטרף לגל הביקורת בשמאל וכתב: "שמעתי שסמוטריץ׳ מתלונן ״שהפרוגרסיבים״ השתלטו על הקהילה היהודית בבריטניה.. לא בצלאל, זה הגזענות והכהניזם של המפלגה שלך שמעוררים דחיה בקהילות היהודיות שתמיד דגלו בסובלנות, שיוויון וצדק". שר התקשורת יועז הנדל היה היחיד בקואליציה ששלח מסר מחזק לסמוטריץ' וכתב: "לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי שבא למפגש עם קהילות יהודיות שונות. גם כשיש מחלוקות, יש דרך להביע אותן. ומי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, מקומו בישראל.

סמוטריץ' מגיב למתקפה: "קבוצה קטנה שמשתלטת ומייצרת השתקה, אני על כל פנים אוהב אותם"

מנגד, סמוטריץ' משדר עסקים כרגיל וממשיך בפגישות הקירוב שלו עם יהודי התפוצות. הבוקר סיפר בראיון לכאן רשת ב': "התקבלתי בחיבוק ואהבה גדולה. לפי כמות ההזמנות יכולתי להישאר כאן שבוע-שבועיים. יש פה עניינים פוליטיים פנימיים, ארגונים ותיקים שעברו השתלטות שמאל פרוגרסיבי, יש לי ויכוחים ועמדות אידיאולוגיים. זו קבוצה קטנה שמשתלטת ומייצרת השתקה. הייתי פוגש אותם בשמחה, אני על כל פנים אוהב אותם". על הגיבוי של השר שי לציוץ: "זה הרבה יותר כואב לי. שר תפוצות שהיה רוצה לחבר, היה מנסה להרגיע".