הרב דרוקמן מתייחס למחאה נגד הרב אליעזר מלמד: "מה הולך כאן?"

המאבק נגד הרב אליעזר מלמד עלה שלב בימים האחרונים, כאשר התפרסמו נגדו חוברת ומכתבים שונים. הרב חיים דרוקמן לא חתם על המכתבים ובשיחה הוא התבטא לראשונה בפרשייה: "זו לא הדרך על ידי החתמת רבנים ופרסום. מה הולך כאן?"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/02/22 07:26 ה באדר א'

הרב דרוקמן מתייחס למחאה נגד הרב אליעזר מלמד: "מה הולך כאן?"
הרב דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחאה נגד הרב אליעזר מלמד מתרחבת, והשבת הופצה חוברת המביאה מדברי הרבנים נגדו ומסבירה את התנהלותו הבעייתית לציבור, לדעתם המארגנים. כזכור, ביום חמישי התפרסמו מכתבים נגדו עליהם חתומים עשרות רבנים. בחוברת מובאים מאמרים בנושאים השונים הכרוכים בהתנהלותו של הרב אליעזר מלמד, ומובא גם מכתבו של הרב שמואל אליהו שהתפרסם כאן לראשונה.

זקן רבני הציונית הדתית, הרב חיים דרוקמן, לא חתם על המכתבים ושמו לא הופיע בחוברת. בשיחה עם יאיר שרקי הוא התייחס לראשונה לפרשייה: "יש כנראה מישהו שיש לו עניין לעשות מזה עסק. אני רואה בזה רדיפה. רודפים אותו!", אומר הרב דרוקמן.

"יש מקום לויכוח וחילוקי דעות…אבל למחוק אותה (סדרת פניני הלכה) במחי יד? זה עליהום כללי. זאת לא הדרך ע"י החתמת רבנים ופרסום. מה הולך כאן?", תהה הרב דרוקמן. הדברים הללו מגיעים גם על רקע חיזוקים של רבנים שונים לרב מלמד ולדרכו.

עיקר הביקורת שהופנתה היא על פגישתו של הרב מלמד עם נציגי הרפורמים ופסק שנוי במחלוקת בענייני טהרת המשפחה. בנוסף הרב מלמד הודיע כי הוא תומך ברפורמות שמקדם שר הדתות מתן כהנא, דעת מיעוט שהקפיצה את המתנגדים לה.

מישיבת 'הר ברכה' מסרו ל'חדשות כיפה' על אייטם אחר: "לצערנו בעלי לשון הרע ובעלי מחלוקת מסבבים בין רבנים ומרבים בשקרים. סדרת 'פניני הלכה' זכתה להסכמתם ולהערכתם של גדולי רבני ישראל בדורנו, התקבלה בקרב הציבור הדתי כולו ואף בחלקים רבים בציבור החרדי באהבה רבה, הסדרה תרמה תרומה עצומה ללימוד ההלכה וההקפדה על שמירתה בקרב הציבור הרחב כפי שמעידים רבנים חשובים רבים במכתבי תמיכה לאורך כל השנים האחרונות.

דרכה של סדרת פניני הלכה מיוסדת על עיון מעמיק בכל שיטות ומסורות ההלכה, הגדרת הכללים והבהרת הפרטים הנובעים מהם, והכרעה המבוססת על כללי הפסיקה, תוך גילוי האור והעומק שבכל שיטה. אנו מקווים כי דברי תורה יתלבנו בעין טובה ובהארת פנים בין תלמידי חכמים, בשיח ישיר בין לומדי תורה, ובעיון הראוי לעיון בגופי תורה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן