אחרי ההקלטות, ראש מערך הגיור מבהיר: "הרב דרוקמן שכנע אותי שחוק הגיור הוא חוק חשוב ונצרך"

הרב בניהו ברונר, שהוקלט באחד משיעוריו האחרונים מביע התנגדות לחלקים רבים בתכנית הדגל, מבהיר הבוקר: "פועל יחד עם השר כהנא לקדם הסכמות עם הרב הראשי על החוק"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/01/22 10:11 כא בשבט התשפב

אחרי ההקלטות, ראש מערך הגיור מבהיר: "הרב דרוקמן שכנע אותי שחוק הגיור הוא חוק חשוב ונצרך"
הרב בניהו ברונר, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

הרב בניהו ברונר, ראש מערך הגיור החדש שמונה על ידי השר לשירותי דת, מתן כהנא, פרסם הבהרה הבוקר (א') לפיה הוא סבור כי רפורמת הגיור אותה מבקש השר להעביר היא חשובה, "הרב דרוקמן שכנע אותי שחוק הגיור הוא חוק חשוב ונצרך".

אמש (שבת), פרסם כתב חדשות 12, יאיר שרקי, הקלטה משיעור שבועי שהעביר הרב ברונר, שם הוא מביע התנגדות לחלקים רבים בתכנית הדגל, ומתייחס למספר נקודות הקשורות לרפורמת הגיור, הראשונה שבהן - בכך שאין בה מענה לבעיה הלאומית, הרחבה יותר: "בא פה איזה שר ואומר יש לי אחריות לאומית, אני רוצה לתת פתרונות. אני לא אומר שהפתרון שלו זה הפתרון, ואני גם לא בטוח שאם הפתרון הזה ייושם אני לא רואה תורים ליד הרבנויות".

כאמור, הבוקר הוא מבהיר, "בשיעור שהעברתי לפני מספר שבועות בצפת התייחסתי גם להיבט הפוליטי של חוק הגיור כפי שהכרתי את עקרונותיו מתוך דברים שפורסמו בתקשורת. לאחר שהשר מתן כהנא פנה אלי ובקש שאעמוד בראש מערך הגיור לקראת קידום החוק, העמקתי בפרטיו והתייעצתי בעניינו עם הרב חיים דרוקמן ורבנים נוספים בציונות הדתית והשתכנעתי כי מדובר בחוק טוב וחשוב שיסייע למדינת ישראל להתמודד עם אתגר ההתבוללות". 

עוד הוסיף כי, "החוק המוצע יאפשר לרבני ערים לגייר מתוך מערך הגיור הממלכתי ובכך יישמר מעמדה של הרבנות הראשית כגורם היחיד האמון על הגיורים במדינת ישראל. אני סבור שנכון וחשוב כי חוק חשוב שכזה ייעשה בהסכמה עם הרבנות הראשית. אני פועל יחד עם השר כהנא לקדם הסכמות עם הרב הראשי על החוק, ומקווה שבעזרת ה׳ נביא את החוק הטוב זה בהסכמה".