ראש מערך הגיור על הרפורמה של כהנא: "זה דבר בעייתי מאוד"

הרב בניהו ברונר שמונה על ידי השר לשירותי דת לעמוד בראש מערך הגיור, הביע את ספקותיו על תכנית הגיור במהלך שיעור שהעביר: "לא בטוח שאם הפתרון הזה ייושם לא יהיו תורים ליד הרבנות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/01/22 22:36 כ בשבט התשפב

ראש מערך הגיור על הרפורמה של כהנא: "זה דבר בעייתי מאוד"
כהנא, בבעיה גדולה, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

עשרה ימים אחרי שהוגשה תכנית הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, כתב חדשות 12 יאיר שרקי מדווח הערב (שבת) כי דווקא הרב בניהו ברונר, שמונה על ידי כהנא לעמוד בראש מערך הגיור מביע התנגדות לחלקים רבים בתכנית הדגל.

בשיעור שבועי שמסר הרב ברונר, הוא מתייחס למספר נקודות בקשורות לרפורמת הגיור, הראשונה שבהן - בכך שאין בה מענה לבעיה הלאומית, הרחבה יותר: "בא פה איזה שר ואומר יש לי אחריות לאומית, אני רוצה לתת פתרונות. אני לא אומר שהפתרון שלו זה הפתרון, ואני גם לא בטוח שאם הפתרון הזה ייושם אני לא רואה תורים ליד הרבנויות".

"זה כאילו לפתוח פתח שיעקוף את הרבנות הראשית וזה גם דבר בעייתי מאוד", אומר ראש מערך הגיור החדש בנוגע למתן סמכויות גיור לרבני ערים. המחלוקת המשמעותית לדבריו היא סוגיית גיורי קטנים, דבר שהרבנות אוסרת: "זו שאלה כבדה, אני לא שקט עם האופציה המקלה".

לרב ברונר יש גם טענות כלפיי הרבנים הראשיים שלא עשו דבר במשך השנים כדי לפתור את הסוגייה: "השאלה כמה הרבנות יושבת על המדוכה לפתור את הבעיה הלאומית זו שאלה קשה. מצד שני גם ללכת נגד הרבנות זה דבר מאד קשה. צריך לזכור שרבני הערים הוסמכו על ידי הרבנות הראשית. זה לא רבנים רפורמיים. מבינים את המורכבות פה? עד עכשיו מועצת הרבנות לא ישבה ושברה את הראש איך פותרים את הבעיה הלאומית", אומר הרב ברונר אך מסייג: "צריך שתהיה מטריה אחת. לשבת ולמצוא פתרון. הפתרון צריך להגיע מהרבנות אל ההנהגה הפוליטית".