חנוך דאום יוצא להגנת יאיר שרקי: "הילד יקר לליבי"

העיתונאי התבטא נגד אווירת הפאניקה ואמר, "מה לא ברור במתווה? קראתי אותו והוא די ברור. ההנחיות משתנות כל הזמן כי המציאות משתנה". לאחר שספג התקפות אישיות, הקומיקאי נחלץ לעזרתו: "אסור לנו להתרגל לתגובות מהסוג הזה, משום צד, אף פעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/22 11:20 ט בשבט התשפב

חנוך דאום יוצא להגנת יאיר שרקי: "הילד יקר לליבי"
יאיר שרקי, צילום: Hadas Parush/Flash90

התפרצות הגל החמישי בדמות זן האומיקרון גורמת לעשרות אלפי מאומתים חדשים, והשבתה של חיי השגרה בארץ עקב הבדיקות והבידודים הרבים. עדיין, יש כאלה שלא רואים את המצב בתור כאוס. העיתונאי הסרוג של חדשות 12, יאיר שרקי, טען אתמול (ב') בתוכנית חמש עם רפי רשף, כי "אנשים משוכנעים שיש כאוס כי הם עמדו שעה וחצי בתור לאנטיגן". 

"לא אומר שלא קשה, לא אומר שאין בעיה עם הבדיקות והלמידה מרחוק. אפשר להרגיע את האווירה. זה גם קשור לחיבתנו באולפנים ליצירת דרמה. מה לא ברור במתווה? קראתי אותו והוא די ברור. ההנחיות משתנות כל הזמן כי המציאות משתנה. אני בעד ביקורת על הממשלה ויש על מה לבקר. יש גל גדול שמתרגש עלינו, הוא מתרגש על כל מדינות העולם. לא ראיתי אחרת שצולחת זאת טוב ממנו. בעד ביקורת, בלי הפאניקה שמחלחלת". 

אולם, נראה כי הדעה הזו לא שותפה על רבים ושרקי זכה לביקורות רבות. נועם פתחי, איש תקשורת ומגיש ברדיו גלי ישראל, שיתף את הדברים בחשבון הטוויטר וכתב: "שופריקו גילה את המילה כאוס לראשונה בחייו התקשורתיים". 

מי שיצא לעזרתו של העיתונאי היה לא אחר מאשר ידידו, הקומיקאי חנוך דאום. בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו כתב: "לא שזה משנה, אבל יאיר שרקי אפילו לא אמר אתמול משהו קיצוני. הוא בסך הכל טען שיש משבר, אבל אין כאוס. זה הכל. זו הייתה הטענה שלו. אפשר להסכים או לא, אבל אי אפשר שלא להיבהל מעוצמת הסחי והטינופת של התגובות שעפות לו על הראש מאז". דאום שיתף את אחת התגובות שהגיעה לשרקי, בה נכתב התייחסות מבזה לאמו. 

"נכון, שיח דוחה ברשת יש מכל הכיוונים, אבל אני מודה, יש לי חולשה לשרקי. הילד יקר לליבי. ואני מתקשה לראות אותו חוטף ככה. ואין כמובן בעיה עם אלה שחולקים עליו, מותר לקיים דיון, אבל אני מרגיש חובה לגנות את התגובות מהסוג הזה (והן רבות לצערי, רבות מכפי שהמוח מסוגל לקלוט)". לסיכום חתם דאום, "אסור לנו להתרגל לתגובות מהסוג הזה, משום צד, אף פעם. אסור לקבל שיח כזה. פשוט אסור".