כהנא ממשיך במינויים: אלי בן דהן יכהן כיו"ר המועצה הדתית בירושלים

השר לשירותי דת ממשיך באיוש תפקידים בכירים באנשי שלומו כשהחליט למנות את סגן שר הביטחון לשעבר הרב אלי בן דהן ליו"ר המועצה הדתית ירושלים. המינוי קיבל את ברכת רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/01/22 11:47 יז בשבט התשפב

כהנא ממשיך במינויים: אלי בן דהן יכהן כיו"ר המועצה הדתית בירושלים
בן דהן והשר כהנא בעת חתימה על המינוי, צילום: ללא

השר לשירותי דת מתן כהנא הודיע הבוקר (ד') על מינויו של סגן שר הביטחון לשעבר אלי בן דהן ליו"ר המועצה הדתית בירושלים, זאת לאחר התייעצות עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, רב העיר הרב שלמה עמאר ורב העיר לשעבר הרב אריה שטרן.

בן דהן ייכנס לתפקיד אחרי שהשר כהנא החליט לסיים את כהונתו של היו"ר הקודם יהושע ישי בשל חשדות לאי-סדרים. כיו"ר המועצה הדתית בירושלים הרב בן דהן יוביל את אחת המועצות הדתיות הגדולות והמשמעותית ביותר כיום.

בן דהן כיהן בעבר כסגן שר הביטחון, כסגן שר הדתות וכשר הדתות בפועל מטעם מפלגת הבית היהודי, ובעבר שימש כמנכ"ל בתי הדין הרבניים ומנכ"ל הרבנות הראשית לישראל. 

השר לשירותי דת מתן כהנא בירך: "הרב אלי בן דהן הוא איש רב פעלים עם ניסיון עשיר בשירות הציבורי בכלל ובמנגנוני שירותי הדת בפרט. אני מודה לרב אלי על שהסכים לקחת על עצמו את התפקיד החשוב של ניהול שירותי הדת בעיר ירושלים. אני בטוח שבעזרת הניסיון העשיר שלו יביא שירותי דת מעולים לתושבי בירת ישראל. בעתיד נשמח להשתמש בניסיון העשיר של הרב אלי בעוד תחומים".

אלי בן דהן הוסיף כי "נעניתי לבקשתו של השר לשירותי דת מתן כהנא, ובברכתו של רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר והרב אריה שטרן, לקחת על עצמי את השליחות כראש המועצה הדתית בירושלים".

תנועת נאמני תורה ועבודה בירכה על מינוי של בן דהן לתפקיד: "הרב בן דהן הוא משרת ציבור העוסק במשך שנים בצרכי ציבור באמונה ופועל ביושר למען שירותי הדת בישראל. תנועת נאמני תורה ועבודה פעלה בעבר להפסקת עבודתו של יהושע ישי, מי שעמד בראש המועצה הדתית בירושלים והסב נזק רב לה ולשירותי הדת בעיר, בשל חשדות לשחיתות. על רקע פיטוריו של ישי בחודשים האחרונים, מדובר במינוי חשוב במיוחד ואנו תקווה שהרב בן דהן יעלה את קרנה של המועצה הדתית בירושלים ויביא לציבור שירותי דת שקופים, נקיים ומחויבים להלכה. נשמח לשתף פעולה עם הרב בן דהן בהמשך".

ארגון "כושרות" הצטרף אף הוא לברכות על המינוי: "מינויו של הרב אלי בן דהן, אדם שמכיר את המערכת מבפנים הוא מינוי מבורך והחלטה נכונה של השר כהנא. הרב בן דהן קידם הקמת חברה ממשלתית לכשרות שתעסיק את כלל משגיחי הכשרות, ותהיה בעלת נהלי כשרות אחידים  שתתקן את הכשרות הממלכתית בצורה עניינית. זו גם הצעתנו המעשית אל מול הרפורמה המחוררת ומלאת הכשלים שעברה בכנסת לאחרונה. לצערנו המהלך שלו לא יצא לפועל, אבל זו ההזדמנות להזכיר שזו האלטרנטיבה המעשית למערך הכשרות של הרבנות הראשית. נאחל לרב בן דהן הצלחה רבה בתפקידו".