הרב לאו על חוק הגיור: "גם אם הכנסת תקבע שאדם עם 43 מעלות חום הוא בריא - זה לא נכון"

הרב הראשי האשכנזי ממשיך בקו ההתנגדות לרפורמות של השר לשירותי דת, ובאשר לחוק הגיור מבהיר כי הכנסת לא תקבע מי הוא יהודי. לדבריו, "אם מישהו כואב את ההתבוללות, שישנה באותו הכוח ובאותה התלהבות את חוק השבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/22 08:28 יח בשבט התשפב

הרב לאו על חוק הגיור: "גם אם הכנסת תקבע שאדם עם 43 מעלות חום הוא בריא - זה לא נכון"
הרב לאו , צילום: Gershon Elinson/Flash90

השר לשירותי דת, מתן כהנא, פרסם בשבוע שעבר את תזכיר חוק הגיור הממשלתי שיעלה לאישור המשלה בקרוב. במשרד לשירותי דת מציינים כי החוק שהוגש נכתב בהתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית ומומחים בנושא הגיור. 

הרב הראשי דוד לאו, ממשיך בהתנגדותו לרפורמות של השר לשירותי דת והבהיר בראיון שיתפרסם מחר בעיתון ישראל היום כי גם אם החוק יאושר בכנסת, הוא לא יקבע מי הוא יהודי. "עם כל הכבוד, גם אם הכנסת תקבע שאדם עם 43 מעלות חום הוא בריא - זה לא נכון, וגם אם יחוקקו חוק שלא צריך מלט כדי להקים בניין, זה לא יקרה. כך גם בגיור: הכנסת היא לא זו שתכריע מיהו יהודי. יהודי הוא אדם שמקבל עול מצוות ומצטרף לעם היהודי". 

מתן כהנא

מתן כהנא צילום: David Cohen/Flash90

"כשילד נולד בארה"ב, הוא אמריקאי. אבל אם אדם שלא נולד בארה"ב מבקש להפוך לאזרח שם, הוא צריך לעבור משוכות רבות. מי שנולד בקיבוץ הוא אוטומטית קיבוצניק, אבל מי שרוצה לעבור לקיבוץ צריך לעבור בדיקות ותנאים שונים", עוד הוסיף הרב לאו כי, "העם היהודי הוא לא פחות מהאומה האמריקאית או מקיבוץ. יש דרך מדורי דורות, וקו שחייב להישאר אחיד. מדובר בשאלות הלכתיות, ושם יש כתובת אחת: הרבנות הראשית. אם מישהו כואב את ההתבוללות, שישנה באותו הכוח ובאותה
התלהבות את חוק השבות. על פי נתוני משרד הפנים, הרוב המוחלט של העולים לישראל אינם יהודים,
אז למה להעלות אותם ואז לומר שיש בעיה? תעצרו את זה לפני, אם כל כך כואב לכם. למה לשנות חוק שכל כולו הלכתי, במקום למנוע מראש את הבעיה"?

בתחילת השבוע הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, תקף את הרב חיים דרוקמן על הסכמתו לגיורים של רבני ערים. כזכור, בישיבת מועצת הרבנות הראשית האחרונה השתתף, באופן חריג, הרב חיים דרוקמן כאשר גם הוא חתם על מסמך ההחלטות שיצא ובעצם תומך בעמדת הרבנים הראשיים כנגד הרפורמה.

בשיעורו השבועי אמש אמר הרב יוסף: "הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שיהיו גיורי רבני ערים אך שיהיו רק בהסכמת הרבנות הראשית. אני תמה עליו. איך אתה מסכים. הרב אלישיב התנגד. אבא שלי (הרב עובדיה יוסף) התנגד. כל גדולי הדור התנגדו. עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? למרן? איזה פער".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן