סערת פינדרוס השנייה: "צריך לבטל את חוק השבות"

אחרי שכבר התעוררה סערה סביב אי הכאה של חבר הכנסת בגיור הממלכתי בצה"ל, ממשיך יו"ר סיעת יהדות התורה לטעון דברים שיפגעו בעולים שונים שהגיעו במסגרת החוק אך שוב יהדותם מוטלת בספק: "פג תוקפו של החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/21 14:35 יט באדר התשפא

סערת פינדרוס השנייה: "צריך לבטל את חוק השבות"
ח"כ יצחק פינדרוס, צילום: ללא

יממה שניה ברציפות בה ח"כ צחק פינדרוס מעורר סערה סביב אלו שיהדותם לכאורה מוטלת בספק, בעיקר בעיני הציבור החרדי אשכנזי.  אמש (ג') יו"ר סיעת יהדות התורה התבטא בחריפות נגד הכרה בגיורים המתקיימים בצה"ל ואמר בכנס דת ומדינה של 'כיפה' כי מי שהתגיירה בגיור הצבאי היא "שיקסע" וכי "האבא צריך לשבת עליה שבעה ולקרוע קריעה".

הבוקר ממשיך פינדרוס עם קו דומה כשהפעם מי הוא יוצא נגד חוק השבות: "אני חושב שחוק השבות במדינת ישראל, פג תוקפו". פינדרוס התראיין בכאן מורשת ופירט מדוע הוא סבור כן: "אין לו משמעות, אם יש למישהו סבא של סבא שהיה יהודי, והוא רוצה עכשיו לברוח לישראל, האם המדינה צריכה לקבל אותו? אני חושב שלא". פינדרוס סובר שחוק השבות לא צריך להיות תקף גם על מי שאביו יהודי ואמו גויה: "הוא לא יהודי מה לעשות". לפי חבר הכנסת הוא מתנגד לחוק השבות באופן כולל שאינו קשור לפן ההלכתי: "הייתי מוותר על החוק הזה, ואני שומע את זה גם ממפלגות אחרות מפלגות לא דתיות או אפילו מסורתיות"

.אמש, דבריו של חבר הכנסת תגובות רבות מכל קצות הקשת הפוליטית, ובעקבותיהן הוא התנצל על דבריו החריפים. "אין ספק שמי שעובר גיור על פי ההלכה, גם אם הוא גיור צה"לי הוא גר" התנצל פינדרוס. "אני מתנצל בפני אלה שעברו גיור על פי ההלכה ונפגעו מהדברים – אני חושב שזה לא נכון. אני מדבר מכאב – הכאב הוא על כך שיש ילדים שנמצאים בצה"ל ופוגשים בחורה נחמדה ובטוחים שהיא יהודיה, והם לא מודעים לאסון הלאומי שהם מביאים על משפחתם ועל עצמם". כעת דבריו הנוספים עלולים להציט סערה נוספת סביבווסביב מפלגתו.