מתן כהנא תוקף: "חוק הגיור נכתב בתיאום מלא עם הרב דרוקמן"

לקראת הגשת חוק הגיור בהמשך השבוע השר לשירותי דת מתן כהנא עונה לביקורת, "יש כאלה שעושים הכל כדי לבעוט לציבור העולים מברה"מ בראש, סמוטריץ ודרעי הם שאפשרו לבג"צ לקבוע שגיור רפורמי במדינת ישראל מוכר לעניין חוק השבות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/01/22 18:38 ו בשבט התשפב

מתן כהנא תוקף: "חוק הגיור נכתב בתיאום מלא עם הרב דרוקמן"
מתן כהנא, צילום: David Cohen/Flash90

לקראת הגשת חוק הגיור בהמשך השבוע השר לשירותי דת מתן כהנא מנסה להדוף את הביקורת החריפה על החוק אותו הוא מקדם, בפוסט שפרסם הערב (ש') מתייחס כהנא לתוכן החוק והסיבה שהוא כך חשוב לו, "המתנגדים לחוק מהלכים עלינו אימים".

כהנא כתב כי, "יש שמחבלים במאמץ לחוקק את חוק הגיור. לצערי, אנחנו שוב עדים לדפוס הקבוע של החמצת הזדמנות היסטורית. המפלגה שמייצגת חלק נרחב מציבור העולים מברה"מ, נלחמת לאפשר לעולים להצטרף לעם היהודי בגיור ע"פ ההלכה. במקום לחבק אותם ולקפוץ על ההזדמנות, שוב יש כאלה שעושים הכל כדי לבעוט להם בראש. עושים הכל כדי להרחיק אותם. התוצאה תהיה שהם לא יתגיירו בכלל, או יתגיירו שלא על פי ההלכה". 

כהנא תקף את סמוטריץ' וחברי הכנסת החרדים וכתב, "בעבר הלא רחוק הייתה הזדמנות פז לחוקק חוק גיור ממלכתי שהיה מקבע את הגיור האורתודכסי כגיור הבלעדי במדינת ישראל (מתווה ניסים). לחוק הזה היתה הסכמה רחבה, כולל תמיכה נרחבת של גדולי רבני הציונות הדתית. פוליטיקאים ש"סירובם אומנותם", הדוגלים בשיטה שתמיד מוכיחה את עצמה (...) "הכל או כלום",  דחו את עמדת רבותינו. סמוטריץ ודרעי הם שאפשרו לבג"צ לקבוע שגיור רפורמי במדינת ישראל מוכר לעניין חוק השבות. בקואליציה הקיימת לא נוכל להחזיר את הגלגל לאחור ולעקוף את החלטת בג"צ. במופע של אבסורדיות, אותם פוליטיקאים עומדים היום בראש הנלחמים בניסיון להחזיר ליהדות רבבות ע"פ ההלכה".



כהנא הוסיף: "חוק הגיור עליו אנו עמלים בימים אלה נכתב בתיאום מלא עם זקן רבני הציונות הדתית הרב דרוקמן. רבנים גדולים נוספים מכירים את עקרונות החוק וחושבים שהוא בנוי על אדנים נכונים. רבנים רבים שמכירים את החוק הביעו בו תמיכה פומבית. כל מי שיתגייר בזכות החוק יתגייר ע"פ ההלכה. רק ע"פ ההלכה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן