ויקיפדיה פרסמה את הערכים הנצפים ביותר: איזה סדרה ישראלית הכי מחופשת?

מה עניין את הציבור הישראלי בשנה האזרחית החולפת? האנציקלופדיה האינטרנטית החופשית מסכמת את הערכים הנצפים ביותר. איזה פוליטיקאי הגיע למקום הראשון?

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/01/22 13:51 ה בשבט התשפב

ויקיפדיה פרסמה את הערכים הנצפים ביותר: איזה סדרה ישראלית הכי מחופשת?
ויקיפדיה , צילום: shutterstock

לרגל תחילת השנה האזרחית החדשה, האנציקלופדיה האינטרנטית החופשית, ויקיפדיה בשפה העברית, סוגרת את שנת 2021 ומציינת מה היו הערכים הנצפים ביותר. בציוץ שעלה לחשבון הטוויטר הרשמי של ויקיפדיה, הובאו עשרת הערכים הנצפים ביותר, ולצידם מספרי הצפיות. 

"קופה ראשית של תאגיד השידור הציבורי עקפה נושאים ביטחוניים"

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, עוקף את ראש הממשלה נפתלי בנט וזוכה ל-590,000 צפיות, בעוד האחרון זוכה ל-554,000 בלבד. מלבד פוליטיקה, נראה שהציבור הישראלי בדק במהלך  השנה האחרונה פרטים טלוויזיונים, שכן האתר סדרות זכה ל-521,000 צפיות, אפילו לפני יוטיוב, שעומד על 506,000 צפיות. הסדרה המצליחה קופה ראשית של תאגיד השידור הציבורי עקפה נושאים ביטחוניים, והגיעה ליותר צפיות מאשר מבצע שומר החומות. למרות כל זה, נראה כי בסופו של דבר מה שמעניין את הציבור בישראל נמצא קרוב ללב. למקום הראשון ברשימה, עם 736,000 כניסות, הגיע הערך ישראל. 

 

 

קופה ראשית

קופה ראשית, מקום של כבוד צילום: קובי אוזינג׳י

 

הערך הראשון שנכתב בעברית היה "מתמטיקה" ב-9.7.2003, המיזם הושק יום לפני כן. ויקיפדיה העברית חצתה את קו 300,000 ערכים והיא זוכה לכ-85 מיליון דפים נצפים בחודש ומיליארד ציפיות בשנה.

הוויקיפדיה העברית מדורגת במקום 37 ברשימה העולמית של הוויקיפדיות. נציין כי ביחס למספר דוברי השפה, הקהילה העברית היא מהגדולות בעולם ומדורגת במקום הראשון לאחר ויקיפדיה באנגלית ביחס שבין ההשקעה והעומק לערך - מספר עריכות לעומת מספר ערכים.