פרסום ראשון פרשת הליכודניקים החדשים: הושגה פשרה בין נתניהו לישראל כץ

לאחר הסערה שעוררה הקבוצה בתוך הליכוד, הבוקר הושגה פשרה בין ראש האופוזיציה ויושב ראש התנועה בנימין נתניהו לחבר הכנסת ישראל כץ. "מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את עתיד הליכוד ואת עתידנו, יגלה שלמעלה מ-130,000 חברות וחברי הליכוד לא יסלחו לו על כך", אמר בעבר נתניהו על כץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/01/22 18:29 ג בשבט התשפב

פרשת הליכודניקים החדשים: הושגה פשרה בין נתניהו לישראל כץ
בנימין נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית הדין של הליכוד קיים בשבוע שעבר דיון בעתירה שהגישו יו"ר הליכוד חבר הכנסת בנימין נתניהו וחברי הכנסת חיים כץ ויריב לוין נגד "הליכודניקים החדשים", קבוצה המונה כ-8,000 מתפקדים בטענה שהם "קבוצת שמאל המנסה לרסק את הליכוד מבפנים".

הערב אנו מפרסמים כי הושגה פשרה בין נתניהו לישראל כץ, והפשרה צפויה להגיע לפתחם של הליכודניקים חדשים בקרוב. בתוך כך, ‏אחד מחברי הכנסת בליכוד תוקף את מדיניות נתניהו-לוין ביחס לליכודניקים החדשים ואומר לחדשות כיפה: "צבועים, זה רק כי הליכודניקים החדשים לא תומכים בהם".

נזכיר כי בשבוע שעבר תקף נתניהו את מספר שלוש במפלגתו, שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ. "איש ליכוד אמיתי חייב להיאבק בתופעה הבזויה הזו בכל תוקף!", כתב נתניהו. "לאנשים כאלה אין מקום בתנועת הליכוד. זה לא דמוקרטי וזה הרסני לעתיד המפלגה שלנו. לצד הרבים שנאבקים נגד התופעה הזאת, יש לצערי כמה שמעדיפים לקושש מהם קולות בפריימריז על חשבון טובת המדינה והתנועה". 

בסוף דבריו הפנה נתניהו את התייחסותו לכ"ץ, "ציפיתי מכל חברי הליכוד, ובהם ראשי המוסדות במפלגה, להיאבק בכל העוצמה נגדם ולפעול להוצאתם מהתנועה. כולם עשו זאת חוץ מישראל כץ, שעד היום פעל ופועל הפוך. מי שחושב שכדי לקבל כמה קולות אפשר לסכן את עתיד הליכוד ואת עתידנו, יגלה שלמעלה מ-130,000 חברות וחברי הליכוד לא יסלחו לו על כך".

בראיון לחדשות 12 תקפה מירי רגב בחריפות את התנהלותו של כ"ץ בכל הנוגע לליכודניקים החדשים ואמרה, "הליכודניקים החדשים הם סכנה לליכוד. ישראל כץ הופך להיות גדעון סער החדש". רגב הוסיפה, "אני מתפלאת על ישראל כ"ץ", אני קראתי לו ואמרתי לו תתעשת, הוא רצה להכשיר את כולם. אני מתפלאת עליו שהוא לא הבין את המהלך הגדול שלהם".