כתב אישום נגד אזרח שאיים על השר כהנא: "בסוף יגמור כמו רבין"

המשטרה עצרה לחקירה תושב אשקלון, בחשד לאיומים על השר לשירותי דת - כתב אישום הוגש נגדו היום ומעצרו הוארך | הנאשם התקשר ללשכת השר, ואמר: "מישהו יוריד אותו כי הוא פוגע ברבנים וברבנות. יש לו סתם כיפה על הראש והוא לא דתי בכלל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/01/22 18:42 ד בשבט התשפב

כתב אישום נגד אזרח שאיים על השר כהנא: "בסוף יגמור כמו רבין"
מתן כהנא, צילום: David Cohen/Flash90

משטרת ישראל עצרה הבוקר (ה') לחקירה תושב אשקלון בשנות ה-50 לחייו, בחשד לאיומים על השר לשירותי דת, מתן כהנא. כתב אישום הוגש נגדו היום ומעצרו הוארך על ידי בית משפט השלום באשקלון עד החלטה אחרת.

ראשיתה של החקירה בתחנת אשקלון אמש, בעקבות תלונה שהתקבלה אודות איומים לפגיעה בנבחר הציבור. פעולות חקירה מהירות שביצעו חוקרי תחנת אשקלון, הובילו לאיתור זהותו ומענו של הנאשם, וכן למעצרו בשעות הבוקר המוקדמות בביתו.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי שלוחת התביעות בלכיש של משטרת ישראל, אתמול, יום רביעי בשעה 11:00 או בסמוך לכך, התקשר הנאשם מהטלפון הנייד שלו ללשכת השר לענייני דתות, שוחח עם עובדת הלשכה, וביקש שתעביר את דבריו לשר ובמועד זה איים עליה בפגיעה שלא כדין בגופו של השר בכך שאמר: "תגידי לו שיפסיק לפגוע ברבנות או ברבנים, אני אומר לך, בסוף הוא יגמור כמו רבין. מישהו יוריד אותו כי הוא פוגע ברבנים וברבנות. יש לו סתם כיפה על הראש והוא לא דתי בכלל".

השר כהנא והמאבטח שהוצמד לו

השר כהנא והמאבטח שהוצמד לו צילום: ללא

נזכיר, כי בסוף נובמבר האחרון, שירות הביטחון הכללי הודיע לכהנא כי בעקבות האיומים על חייו, תעלה רמת האבטחה שלו וכי יתלווה אליו מאבטח צמוד. האיומים הגיעו על רקע רפורמות הכשרות והגיור אותן מקדם כהנא.

בראיון ל"פגוש את העיתונות", אמר כהנא: "הבנתי מהשב"כ שיש איומים על חיי והם קונקרטיים. שום דבר לא יעצור אותי מלהמשיך לקדם את המהפכות שלי שיחזקו את זהותה היהודית של מדינת ישראל". 


(הרב דב ליאור נגד רפורמת הכשרות)