הקואליציה מובכת פעם נוספת: ההצבעה על חוק הגיור - נדחתה

התנגדות של מספר חברים במפלגות רע"מ ומימינה הובילה לדחיית ההצבעה על חוק הגיור, אותו מקדמת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי. במידה ולא יפורסם תזכיר חוק של השר כהנא בתוך שבועיים - הצעת החוק תעלה להצבעה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/21 14:51 כה בטבת התשפב

הקואליציה מובכת פעם נוספת: ההצבעה על חוק הגיור - נדחתה
השר כהנא, מבוכה נוספת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברי כנסת ממפלגות רע"מ וימינה התנגדו וחוק הגיור לא יעלה היום (ד') להצבעה כמתוכנן. בהודעה משותפת לשר לשירותי דת מתן כהנא, ויו"ר הועדה לשירותי דת יוליה מלינובסקי נכתב כי הצעת החוק תגיע היום לדיון במליאת הכנסת היום, אך ההצבעה תתקיים לפחות בעוד שבועיים.

בפגישה שקיימו השר כהנא, והיו"ר מלינובסקי עם השר אלעזר שטרן ויו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, סוכם:

  1. הצעת החוק של מלינובסקי תעלה היום לדיון במליאה. תשובת השר וההצבעה תידחה לעוד שבועיים. 
  2. בתוך שבועיים יפרסם השר כהנא תזכיר חוק ממשלתי.
  3. במידה ולא יפורסם תזכיר חוק בתוך שבועיים הצעת החוק תעלה להצבעה במליאה.
  4. במידה ותוגש הצעת חוק ממשלתית, הצעת החוק  של מלינובסקי והצעת החוק של חבר הכנסת משה טור פז יוצמדו להצעת החוק הממשלתית. 
  5. במידה ותוגש הצעת  ממשלתית, הממשלה התחייבה להעביר את הצעת החוק הממשלתית במסלול מהיר.

נזכיר כי הרב הראשי דוד לאו, פנה אמש לראש הממשלה נפתלי בנט לאור הכוונה לקדם את רפורמת הגיור של כהנא, ולאור הכוונה להפסיק את כהונתו של ראש מערך הגיור הרב משה ולר. "תפקידו של ראש מערך הגיור הוא ליישם את הנחיותיו ההלכתיות של נשיא בית הדין הגדול. וחובתו של ראש המערך לוודא שמירה על ההנחיות ההלכתיות", כתב הרב לאו.

בסיום מכתבו הודיע הרב הראשי לראש הממשלה: "אני מודיע לך בצער רב, כי באם יקודם מתווה הגיור ותופסק כהונתו של ראש מערך הגיור, אאלץ להסיר אחריותי מכל הנעשה במערך הגיור ואפסיק מיידית לאשר את תעודות הגיור הניתנות בו. בידך למנוע את הדבר!"

ח"כ אורי מקלב על דחיית חוק הגיור: "הכל אחיזת עיניים וזריית חול בעיני הציבור, אין כאן לא עמידה על העקרונות ולא שמירת העם היהודי - הם מוכרים את היהדות ומחזיקים בקרנות המזבח תוך חיללו. 

מדובר בהצעת חוק מסוכנת ההורסת את העם היהודי, ההבדל בין הצעת כהנא לזו של ח"כ מלינובסקי שווה ההבדל בין נבלה לטריפה. הצעה זו מסוכנת, מלאה פשרות שתהרוס את כל הגיור והייחוס בעם ישראל בין אם הייתה מגיעה היום או תגיע בעוד שבועיים".


(יוליה מלינובסקי, ארכיון)