אירוע חריג בכלא נפחא: סוהר נפצע קל בתקיפה באגף חמאס

מחבל חמאס הכלוא בכלא נפחא ליד מצפה רמון תקף איש צוות בכלא, שפונה למרפאת היחידה ומצבו מוגדר קל. "ישראל נושאת באחריות המלאה לכל הידרדרות במצב", אמרו בארגון האסירים הפלשתינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/21 17:26 טז בטבת התשפב

אירוע חריג בכלא נפחא: סוהר נפצע קל בתקיפה באגף חמאס
אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. ארכיון, צילום: חסן ג'די, פלאש 90

אסיר ביטחוני תקף היום (ב') סוהר בבית הכלא נפחא, הסמוך למצפה רמון. הסוהר פונה לקבלת טיפול רפואי במרפאת היחידה ומצבו קל. תגובה נמסרה מארגון האסירים הפלשתינים, שאמר: "הקצין נדקר בעקבות המתקפה על האסירות והאסירים. ישראל נושאת באחריות המלאה לכל הידרדרות במצב". האירוע מתחבר לשרשרת אירועים קשים שהתרחשו בחודשים האחרונים בבתי הכלא בישראל, בהם הבריחה מכלא גלבוע ופרשת הסרסור בסוהרות.

יו''ר תנועת אם תרצו מתן פלג מגיב לתקיפת סוהר בידי מחבל חמאס בכלא נפחא: ''אנו נמצאים בימים בהם רצח יהודים מוביל לגירושם מחומש, והסכם כניעה למחבלים בכלא מוביל לתקיפת סוהרים. גם בשעות אלו, עדיין יכולים המחבלים לצפות בכלא בערוצי הטלויזיה של הרש''פ, עם תוכניות מיוחדות בהן הם מתראיינים או מראיינים את קרובי משפחתם".

הוא הוסיף: "עדיין יש להם אגף בישול נפרד. הקייטנה נמשכת. אנו חוזרים וקוראים לשר הבט''פ לאמץ במלואן את מסקנות ועדת ארדן ולעצור את חגיגת המחבלים בכלא. דרוש רענון דחוף בתפיסת ההפעלה של השב''ס. מי שמתעסק עם מחבלים צריך לפעול בהתאם ולהוביל יד קשה ולא מתרפסת!''.

ח״כ אבי מעוז אמר בתגובה לפציעתו של סוהר שב"ס בידי מחבל חמאס: "האוייבים שלנו מרגישים את חולשתה של הממשלה. כשהממשלה לא פועלת בתקיפות ובנחישות כלפי רוצחי יהודים, ובמקום להרוס את ביתם של המחבלים, היא עוסקת בפינוי הישיבה בחומש, אז גם המחבלים הכלואים מרימים את ראשם. הממשלה חייבת להחזיר את ההרתעה, להרוס את בתי המחבלים באופן מיידי, לשים סוף לקייטנת בתי הכלא של המחבלים, ובוודאי שלא לעסוק במתן פרס לטרור על ידי פינוי הישיבה בחומש חלילה".