על רקע הפרשיות האחרונות: סוהרות וקצינות שב"ס מתביישות במדים

פרשיית הסרסור בסוהרות ופרשיות נוספות שהתפרסמו לאחרונה מעיבות על נשים המשרתות בארגון ומדווח כי הן מתביישות במדי שב"ס. בכירה בשב"ס אמרה: "את הכתם שדבק כאן חובה להסיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/21 08:44 טו בטבת התשפב

על רקע הפרשיות האחרונות: סוהרות וקצינות שב"ס מתביישות במדים
אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כאב הראש החדש בשירות בתי הסוהר: סוהרות וקצינות שב"ס טוענות כי הן מתביישות ללבוש את מדי הארגון, כך מתפרסם הבוקר (א') בישראל היום.

הסיבה לכך היא שימוש של בכירים בארגון, פוליטיקאים ואנשי תקשורת במילה "סרסור" שבוצע לכאורה בסוהרות. "בגלל אינטרסים, מאבקי כוח וכשל פיקודי ומערכתי בטיפול בהטרדות מיניות הפכו את השב"ס לבית בושת", אמרה בכירה בארגון והוסיפה כי "היוצא מן הכלל לא מעיד על הכלל, את הכתם שדבק בארגון חובה להסיר".

בתוך כך, כדי להנמיך את גובה הלהבות לאחר ארבע שנים של נתק וחילופי האשמות, כשברקע ההחלטה לפתוח את תיק החקירה מחדש, ייפגשו בכירים בשב"ס עם עורכות הדין של שתי הסוהרות לשעבר שהוטרדו מינית על ידי אסיר ביטחוני בכלא גלבוע ועם נציגי מרכזי הסיוע לתקיפה מינית.

"אנחנו רוצים לבדוק איפה לכאורה פספסנו ואיפה אנחנו יכולים להשתפר מבחינה ארגונית", אמר בשבוע שעבר היועמ"ש של השב"ס, ערן נהון, ואילו ראש ענף משמעת בשב"ס טענה בעבר כי אילו תלונת הסוהרת כלפי הקמ"ן היתה מטופלת בעת התרחשותה, "כל האירוע התקשורתי היה נחסך".