אחרי ההצהרה הרשמית: בנט בפנייה אישית לשרים

בפתח ישיבת הממשלה אומר ראש הממשלה בנט: "הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק. האומיקרון כבר בארץ. זה התחיל". מה אמר בנט אחרי שהתקשורת התבקשה לצאת?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 19/12/21 11:42 טו בטבת התשפב

אחרי ההצהרה הרשמית: בנט בפנייה אישית לשרים
קבינט הקורונה, צילום: Emil Salman/POOL

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנט: "הממשלה הזאת עשתה דבר גדול כשקיבלה החלטה מהירה, לפני שלושה שבועות, להגביל את הכניסה לישראל ועיכבה מאוד את חדירת הווריאנט לארץ. קנינו למדינת ישראל זמן יקר, לפחות שלושה שבועות עיכבנו את האומיקרון. הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק. האומיקרון כבר בארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל".


(בנט: הגל החמישי הגיע).

עם תום דבריו הרשמיים פנה ראש הממשלה לשרים וביקש מהם, "כל אח בגזרתו, תקפידו על מסיכות". במהלך הצהרתו לתקשורת אמר בנט: "הפעם, בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט הזה, צריך להבין – ההגנה הקולקטיבית, הלאומית, שהמדינה נותנת, לא מספיקה. כל אחד, כל אזרח, חייב לדאוג לעצמו, למשפחתו ולילדיו. אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את הילד שלו. לכם זה לא יעזור הרבה. הגל מגיע. כל משפחה צריכה להיערך. כל אדם צריך לוודא שהוא עצמו מחוסן בשלושה חיסונים ושילדיו מחוסנים".

ועדת החוקה אישרה את הוספת איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה לרשימת המדינות האדומות, ההחלטה תיכנס לתוקף ממחר.

הבוקר (א') נכנסו תשעה חברי כנסת לבידוד בעקבות אדם חיובי אליו נחשפו במשכן. חברת הכנסת העבירה ביקורת על נוהל הבידודים וכתבה: "הייתי בכנסת היא המאומת לקורונה (הוא מרגיש מצוין) במשך 4 דקות במרחק של 2 מטר. פגשתי אותו ביום שני הוא הרגיש לא טוב רק ביום חמישי, קיבל תשובה חיובית במוצאי שבת ועדיין בכלל לא ידוע אם זה אומיקרון. היום קיבלתי הודעה, מחר אני יוצאת מהבידוד. ככה בקלות ובלי טיפה מחשבה שולחים אלפי אנשים לבידוד". לאחר מספר דקות מחקה בן ארי את הציוץ השנוי במחלוקת.