התפשטות האומיקרון: אלו המדינות האדומות החדשות

משרד הבריאות מעדכן את מספר המאומתים לזן הקורונה החדש, אשר עומד על 175 בני אדם. החל מהלילה בחצות יכנסו לתוקף עוד מדינות אדומות, ובהמשך ועדת שרים לענייני חקיקה צפויה לעדכן על מדינות נוספות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/12/21 16:12 טו בטבת התשפב

התפשטות האומיקרון: אלו המדינות האדומות החדשות
קורונה בנתב"ג , צילום: by Flash90

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, ומטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מעדכן היום (א') כי עד כה זוהו בישראל בישראל 175 מאומתים לזן האומיקרון. מתוך אותם 175 מאומתים: 53 לא מוגנים, כלומר, לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון), 122 מוגנים ומצבו של אחד מהם לא ידוע. 113 מאומתים שבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין וטורקיה. 

יחד עם זאת, קיים חשד גבוה לעוד 380 מקרים של חשיפה לווראינט החדש שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף שלהם. מתוכם, 229 עם סימפטומים, 325 בלי סימפטומים ועוד אחד בתהליך בדיקה. במשרד הבריאות מבהירים כי בשלב זה כל אדם שנחשף לחולה מאומת לווריאנט, בין אם הוא מחוסן או מחלים, צריך לבצע בדיקת PCR לגילוי הנגיף ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום השביעי לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

צילום: משרד הבריאות

הנחיות לשבים ממדינות אדומות 

מוקדם יותר היום, ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת אישרה כי החל מחצות הלילה (ראשון, 19.12), איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת ושבדיה יסווגו כמדינות אדומות. כלומר, מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא. 

בנוסף, הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה לממשלה להכריז על איטליה, ארה"ב, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ ותורכיה כמדינות אדומות. ההחלטה לגביהן תיכנס לתוקף בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי (22.12), בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. 
▪️מוגנים (בהתאם להגדרות משרד הבריאות) השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר הסכמה לשימוש ב"הסכמןן" וביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, ייכנסו לבידוד ביתי למשך 7 ימים שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הנ"ל ישוחררו מבידוד. 
▪️לא מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר הסכמה לשימוש ב"הסכמון" וביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה, ולאחריה: 
▪️במידה שתוצאת הבדיקה שלילית, הנ"ל יחתמו על "הסכמון" ויועברו לבידוד ביתי להשלמת ימי הבידוד ל-7 ימים, שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו, הנ"ל ישוחררו מבידוד. 
▪️במידה שתוצאת הבדיקה חיובית, הנ"ל ישארו במלונית עד להחלמה. 

מדינות כתומות 

מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה. השבים ממדינה כתומה  
▪️מחוסן או מחלים – יוכלו לצאת מבידוד לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה החל מהיום ה- 3 לבידוד בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון). 
▪️מי שאינו מחוסן או מחלים – יוכל לצאת מבידוד רק לאחר קבלת תוצאת בדיקה שלילית שבוצעה ביום החל מהיום ה – 7 לבידוד (יום הנחיתה הוא היום הראשון).