עמית סגל: "הערכתי לממשלה הנוכחית עולה"

לאור השינויים בגלי צה"ל שדוחקים את העיתונאי יעקב ברדוגו לטובת העיתונאי שי ניב בין היתר בעקבות טענות שברדוגו פוליטי מדי, הפרשן עמית סגל עוקץ את הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/21 13:53 יב בטבת התשפב

עמית סגל: "הערכתי לממשלה הנוכחית עולה"
עמית סגל , צילום: גילי יערי, פלאש 90

השינויים בתחנה הצבאית גלי צה"ל קוממו לא מעת אנשים בימין. הפעם הגיע תורו של עמית סגל לעקוץ את הממשלה לאור השינוי התמוה שחותך מזמן השידור של העיתונאי יעקב ברדוגו לטובת העיתונאי שי ניב שגם הוא מתבטא בחריפות לא פעם.

הפרשן הסרוג הגיב לשורה של ציוצים פוליטיים בוטים של ניב שפורסמו ברשת ועקץ: "הערכתי לממשלה הנוכחית עולה. עושה לאמסלם בית ספר במינויים של אנשי שלומה. מצד שני בטוח שהיועמ״ש יפסיק בקרוב את הביזיון שנקרא מפקד זמני".

כזכור, לפני חודשיים פורסם שבגלי צה"ל מרעננים את ההנחיות ומובילים שורה של שינויים בשידורי התחנה ובהנחיות לשדרנים. מ"מ מפקד התחנה כבר עדכנה את אנשי התחנה הצבאית וכעת עיקרי המהפכה נחשפים, עיקר השינויים: פחות פוליטיקה ופחות התלהמות.

במכתב שנשלח לכלי התקשורת כתבה גלית אלטשטיין, מ"מ מפקדת גלי צה"ל: "אני מוצאת לנכון לשתף אתכם בשורת יעדים מקצועיים, שחלקתי השבוע עם פורום ההנהלה המורחב של גלצ, וששמתי לי למטרה לממש בעתיד הנראה לעין. בראשם: התכנסות לגבולות הגזרה המתבקשים מגלצ כתחנת שידור ציבורית-ממלכתית-צבאית".

עיקרי השינויים אותם אותם מובילים בגלי צה"ל:

  • אנשי גלצ – עיתונאים ושדרים - יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, לשון משתלחת החותרת תחת לגיטימיות של האחר, או העדר ביסוס עובדתי. הדברים נכונים לכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות.
  • גלצ תקפיד על שיח מכבד, מנומק וענייני בכל גזרות השידור הן כלפי המאזין, והן בין כלל המשתתפים בשידור – אנשי המערכת ואורחים.
  • גלצ אינה רשת חברתית. חזקה עלינו לבדוק ולאמת מידע, לבקש תגובות ולהביאן בשידור, ולעשות הכל על מנת לשקף למאזין מורכבויות שונות.

  • גלצ תרחיב משמעותית את העיסוק בנושאים אזרחיים, חברתיים וכלכליים, שכיום נפקד מקומם באופן בולט משידורי התחנה. בהתאם לכך, יופחת נפח השידורים שהינם בעלי צביון פוליטי. 
  • בשידורי החדשות ובשידורים הייעודיים לעולמות הביטחון בכלל ולצה״ל בפרט, יושם דגש, בין היתר, על הממשקים שבין צבא ובטחון לחברה האזרחית.
  • נפעל לחיזוק ולביסוס מעמד העורך כגורם מקצועי ובעל משקל בקביעת תכני השידור. מקומו המרכזי של העורך בעיצוב השידור ומקומו הטבעי כפוסק לגבי תכנים מצריך וותק ועומק עיתונאיים.
  • בשל המורכבות הברורה שנובעת מעיסוקם של לובשי מדים בנושאים פוליטיים, יופחת עיסוקם של חיילים בגזרה זו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן