מתחנף? השופט בדימוס מלצר: בשביל לסגור את גל"צ צריך להיות ברמה של בן גוריון

השופט בדימוס והמשנה לנשיאת בית המשפט העליון הגיע לריאיון מיוחד בגלי צה"ל שעומדת בסכנת סגירה. מלצר התבטא נגד הסגירה וטען כי ההחלטה היא לא פחות מהליכה נגד מורשתו של דוד בן גוריון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/08/21 15:30 א באלול התשפא

השופט בדימוס מלצר: בשביל לסגור את גל"צ צריך להיות ברמה של בן גוריון
יו"ר ועדת הבחירות. השופט חנן מלצר, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

סגירת גלי צה"ל נראית קרובה מתמיד, התחנה הוותיקה מתמודדת עם חוסר אהדה מובהק מצדו של שר הביטחון בני גנץ שהבטיח כי יפעל לסגירתה ואף קיבל אור ירוק מהיועץ המשפטי של משרד הביטחון. בצל הסגירה המתקרבת בתחנה ערכו ריאיון עם השופט בדימוס חנן מלצר, בריאיון התבטא השופט בצורה חריגה.

על הסגירה המתקרבת אמר מלצר כי התחנה היא לא פחות מחזונו של בן גוריון. מלצר עקץ את גנץ ואמר על סגירת התחנה כי: "בן גוריון היה לו חזון ואם הוא החליט שצריך כאן את גלי צה״ל, אז מישהו שרוצה לבטל את זה, צריך להיות ברמה של בן גוריון כדי להחליט על הביטול". את הריאיון ערך מלצר עם נתנאל סמריק, מגיש התכנית 70 על 70.

כזכור, בתחילת החודש המהלך לסגירת התחנה קיבל אור ירוק מהיועץ המשפטי במשרד הביטחון. היועץ הודיע לשר הביטחון בחוות דעת מיוחדת כי סגירת התחנה נמצאת בסמכות שר הביטחון והרמטכ"ל כוכבי ואין צורך בחקיקה בכדי להניע את המהלך. בחוות הדעת כתב היועץ כי הקמת התחנה בספטמבר 1950 על ידי בן גוריון לא לוותה בחקיקה ולכן דינה ככל יחידה צבאית אחרת בצה"ל, אותה יכול לסגור הרמטכ"ל ושר הביטחון. חוות הדעת הועברה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

גנץ צפוי להביא לסגירת התחנה בקרוב. על התחנה התבטא גנץ לפני מספר שבועות כי: "אין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי", חיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים".

הבוקר שלחו בארגון עיתונאים מכתב ליועמ"ש בו הביעו את התנגדותם לסגירת התחנה. במכתב שנשלח כתבו: "ארגון העיתונאים מתנגד נחרצות לסגירת גל"צ, אף כי אינו מתנגד לשינויים שיכולים להיערך במבנה התחנה תוך שמירה על מעמדה כמשדר ציבורי", נמסר מארגון העיתונאים שמציע בין היתר את השינויים הבאים: "לפעול להקמת ועד מנהל עצמאי לגלי צה"ל בדומה למועצת תאגיד השידור הציבורי; למנות עורך ראשי לצד מנהל התחנה ולבצע הפרדה מבנית בין שני התפקידים; להבטיח אוטונומיה מלאה בתחום חופש העיתונות לעורך הראשי ולעיתונאים בתחנה, בכפוף לקוד האתי של מועצת העיתונות ושל גלי צה"ל; לייצר תקציב קבוע ושקוף שיעמוד לטובת התחנה ויאפשר את המשך הפעלתה; התאמת כוח האדם של התחנה למשימות העומדות לפתחה, ויצירת הפרדה בין החיילים לבין האזרחים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן