פעם שלישית פייזר: מנת הבוסטר מגנה מפני זן האומיקרון

חברת התרופות האמריקאית הודיעה כי לצורך הגנה מפני הווריאנט החדש של נגיף הקורונה יש להתחסן שלוש פעמים, עוד נמסר כי אם יהיה צורך, חיסון מותאם נגד אומיקרון יהיה מוכן כבר בחודש מרץ 2022

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/12/21 14:56 ד בטבת התשפב

פעם שלישית פייזר: מנת הבוסטר מגנה מפני זן האומיקרון
החיסון של פייזר, צילום: shutterstock

מספר שבועות חלפו מאז התוודענו לזן החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון, שהתגלה במדינות אפריקה לאחרונה וכבר השפיע על מדיניות ההגירה של ישראל ותנאי הבידוד לשבים ארצה. לאחר השערות רבות בדבר יעילות החיסון הקיים, הודיעה היום (ד') חברת פייזר באופן רשמי כי לצורך הגנה מפני הווריאנט החדש, יש להתחסן בשלוש מנות.

לאחרונה הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי כי יש אישור להשתמש בחיסון הפייזר גם בקרב שכבת הגיל הצעירה, ילדים בגילים 5-11, והם מתחסנים במינון שהוא שליש מהכמות למבוגרים. 6,385,685 בני אדם בישראל כבר התחסנו במנה אחת לפחות, ו-4,108,460 בני אדם התחסנו בשלישית וקיבלו את מנת הבוסטר.

ההודעה מטעם החברה הגיעה בעקבות ניסוי ביצעה עם חברת ביונטק, ובהצהרה משותפת נמסר כי רמות הנוגדנים לאומיקרון היו נמוכות באופן משמעותי לאחר שתי מנות חיסון בלבד, לעומת רמות הנוגדנים לאחר קבלת החיסון השלישי. עוד נמסר כי אם יהיה צורך, חיסון מותאם נגד אומיקרון יהיה מוכן כבר בחודש מרץ 2022.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר (ד') את הנתונים המעודכנים, מהם עולה כי 786 מאומתים חדשים התגלו מתוך 105,568 בדיקות לגילוי הנגיף. בנוסף, מקדם ההדבקה ממשיך במגמת העלייה ועומד על 1.07, כאשר מספר החולים הקשים עומד על 102, מהם 59 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה  נפטרו 8,210 בני אדם במצטבר בישראל.