פייזר פיתחו תרופה נגד קורונה | בנט: "ביקשתי לבדוק רכש עבור ישראל"

מחלת הקורונה פרצה לחיינו בשנה שעברה וגבתה כבר חיים של מיליוני אנשים ברחבי העולם. הפתרון לטענת פייזר נמצאה בגלולה חדשה שפיתחה, ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה: "ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/21 10:29 ג בכסלו התשפב

פייזר פיתחו תרופה נגד קורונה | בנט: "ביקשתי לבדוק רכש עבור ישראל"
בנט, צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

חברת פייזר הודיעה לאחרונה על גלולה חדשה שפיתחה שמסוגלת לטענתם להיאבק בנגיף הקורונה, כזכור הנגיף שנקרא גם covid 19 הספיק להדביק כבר כ-250 מיליון אנשים ברחבי העולם ולגרום למותם של חמישה מיליון. עד היום דרך ההתמודדות עם הנגיף היתה בדרך של חיסון על ידי זריקה לגוף שמתמודד עם הנגיף ומייצר נוגדנים למחלה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (א') בפתח ישיבת הממשלה כי ישראל בוחנת את השימוש בתרופה החדשנית: "יתכן שישנה בשורה טובה בדמות תרופה לטיפול בקורונה. כבר בסוף השבוע ביקשתי מהמערכת אצלנו ללמוד לעומק את נושא התרופה החדשה, ולבדוק רכש עבור מדינת ישראל". בנוסף הוסיף ראש הממשלה כי התרופה מסוגלת להיות כלי נוסף במאבק במחלה "אם התרופה תאושר לשימוש זה יהיה עוד כלי משמעותי בניהול המגפה, יחד עם חיסונים לכולם ובדיקות נגישות, לכולם, כל הזמן".

רה"מ קבע במהלך הישיבה כי "מדינת ישראל היא אחת המדינות שמנהלות את המגפה בצורה הטובה ביותר בעולם." בנט ציין גם את ההישגים של ישראל ביחס למדינות העולם "באירופה הדלתא משתוללת. אגב, אנחנו חולקים מידע ותובנות עם ידידינו במדינות שונות. בישראל אנחנו נכנסים לחורף, עונת השפעת והוירוסים, עם שכבת ההגנה הטובה ביותר שמדינה יכולה לספק לאזרחיה."

הממשלה אישרה היום את הצעת ראש הממשלה להארכת כהונתו של הרב ישראל מאיר לאו כיו"ר מועצת יד ושם, בארבע שנים נוספות. כמו כן, אושר מינויו ‏של מאיר שטרית כחבר בוועדה לבחירת היועץ המשפטי לממשלה הבא.