הבוסטר מגיע גם לנוער: חיסון שלישי לגילים 12-15

ועדת החיסונים ממליצה על מתן חיסונים לגילאי 5-11 במרווח של 3 שבועות בין המנה הראשונה למנה השנייה. בנוסף המליצה הוועדה גם על חיסון בוסטר לנוער. ההחלטות כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/21 21:44 יז בכסלו התשפב

הבוסטר מגיע גם לנוער: חיסון שלישי לגילים 12-15
בנט במפגש עם בני הנוער שהתחסנו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על רקע פתיחת מבצע החיסונים לילדים בגילים 5-11 בהמשך השבוע, ועדת החיסונים החליטה הערב (א') ברוב קולות להמליץ על היצמדות לפרוטוקול החיסונים הקיים של מתן חיסון שני במרווח של 3 שבועות. זאת לאור העובדה שאין עדיין נתונים המראים יתרון בשינוי הפרוטוקול, ותוך התייחסות לכך שהתחלואה אינה בשפל. מרבית התחלואה כיום הינה בקרב ילדים ולכן אין לדחות כעת את מתן החיסון.

בנוסף, הוועדה דנה בשאלת מתן הבוסטר לגילאי 12-15 והחליטה ברוב מוחלט להמליץ על מתן הבוסטר בתום 5 חודשים ממועד החיסון השני. המלצות הוועדה כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

בנט: "בימים האחרונים רואים עלייה במקדם ההדבקה"

בתום דיון אצל ראש הממשלה עם בכירי מערכת הבריאות וגורמים נוספים הוחלט: בשלב זה לא תהיה הגבלה של המופעים בחנוכה והם ימשיכו לפעול על פי תו ירוק והצגת בדיקה שלילית. בנוגע להקמת מתחמי חיסונים סמוך למופעים, הוחלט לעודד את הנושא בהסכמת המפיקים.

על תחלואת הקורונה שנמצאת בעלייה אמר בנט בישיבת הממשלה מוקדם יותר היום: "בימים האחרונים אנחנו עדים לגל תחלואה קשה מאוד שמכה ברחבי אירופה, ואנחנו רואים גם עלייה מסוימת במקדם ההדבקה כאן, בישראל. החורף מתחיל, ואנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואה של ילדים.


(דברי בנט בישיבת הממשלה)