בנט מכנס דיון דחוף | הפסטיגל וההופעות בחנוכה יתקיימו כרגיל?

לאור התחלואה הקשה באירופה ועליית מקדם ההדבקה בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט מפרסם את הצעדים בהם יש לנקוט כדי לא להסלים את המצב | היום יתקיים דיון שיכריע אם הפסטיגל וההופעות בחנוכה יתקיימו כרגיל | נחמן אש: "בעייתי להטיל סגר רק על לא מחוסנים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/11/21 07:38 יז בכסלו התשפב

בנט מכנס דיון דחוף | הפסטיגל וההופעות בחנוכה יתקיימו כרגיל?
הופעות בחנוכה, צילום: Miriam Alster/Flash90

לאור העלייה בתחלואה ראש הממשלה נפתלי בנט מכנס היום (א׳) דיון מיוחד בעניין ההיערכות לאירועי חנוכה, נוכח העלייה בתחלואת הילדים. בשלב זה, מסתמן שהאירועים יתקיימו, על בסיס כללי התו הירוק. למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק יאכף. בנוסף, רה"מ מבקש לראות בהם הזדמנות, למשל אחד הרעיונות שעלו הוא הקמת תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות, בהשתתפות כוכבי הילדים.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, התראיין הבוקר לגלי צה"ל והתייחס למצב התחלואה. "אין ספק שהתחושה בציבור היא שיצאנו מהגל הרביעי ושאנחנו בטוחים. זה הזמן לחזור להקפיד על ההנחיות, אנחנו לא רוצים לחזור להגבלות", אמר אש והוסיף: "המצב מטריד, אך צריך לקחת את זה בפרופורציה. כל עוד המקדם יישאר כך ולא יעלה - הכל בסדר. מקווה שההחלטה על חיסון הילדים תעורר גם את מי שצריך לקבל את מנת הדחף".

על ההחלטה של ממשלת אוסטריה להטיל סגר ומגבלות על לא מחוסנים בלבד אמר אש: "אני נגד הגישה הזאת, בעייתי להטיל סגר רק על לא מחוסנים וכך גם חובת ההתחסנות. אני רוצה שאנשים יתחסנו מתוך בחירה ולא מתוך כפייה - אחרת זה עלול דווקא להזיק למבצע".

אמש פרסם בנט את תכניתו לבלימת התחלואה. בנט מתכוון לשמור על ישראל פתוחה, נוכח המצב ברחבי העולם, הנחה בנט לנקוט בשורת מהלכים, זאת ברקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים.

אלו הצעדים שינקוט ראש הממשלה:

  • מאמץ ממוקד בחיסוני הילדים - 49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11. החיסונים הגיעו בימים האחרונים וביום ג׳ הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים. ראש הממשלה יקח את דוד, בנו הקטן בן ה-9, להתחסן מיד כשיתחיל רשמית מבצע החיסונים, ויבקש מהשרים ומחברי הכנסת שיש להם ילדים בגילים הרלוונטיים, לעשות את אותו הדבר ולשתף ברשתות החברתיות.

  • המדיניות לגבי חיסוני ילדים היא שכנוע רך, ללא לחץ וללא כפיה - להנגיש את כל המידע באופן שקוף להורים. רה"מ מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן. 
  • פלח אוכלוסייה נוסף שאחראי במידה רבה לתחלואה המשתוללת באירופה הוא "הלא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים" - אנשים שמחוסנים בשתי מנות, שמתנהלים מתוך תודעה חיסונית גבוהה אבל למעשה לא מוגנים. מדובר ב- 950,000 ישראלים שעשו חיסון שני ולא שלישי, ורה"מ הגדיר למקד בהם מאמץ.


(בנט על התרגיל הלאומי למלחמה בקורונה).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן