הרב יובל שרלו: "במצבים בהם ישנו ויכוח קשה יש לוותר על החיסון לילדים"

על רקע אישור חיסוני הילדים בישראל ורגע לפני הגעתם ארצה, עדיין נשמעים קולות חוששים בקרב הציבור בנוגע לחיסון הילדים. הרב יובל שרלו בהוראה להורים שחלוקים בדעתם לגביי חיסון ילדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/21 08:31 יב בכסלו התשפב

הרב יובל שרלו: "במצבים בהם ישנו ויכוח קשה יש לוותר על החיסון לילדים"
הרב שרלו, צילום: אריה כץ

משרד הבריאות לא מבזבז זמן ועל פי ההערכות, כבר בשבוע הבא יחל ברחבי הארץ מבצע החיסונים לילדים בגילי 11-5. החיסונים היעודיים צפויים להגיע בקרוב מאוד והם יהיו של חברת פייזר. החיסונים יתבצעו דרך קופות החולים, בדיוק כמו החיסונים למבוגרים ובני נוער.

למרות החד משמעויות של משרד הבריאות בקריאה לחסן את הילדים, עדיין ישנו חשש מסוים בציברוה רחב. שאלה שעולה היא מה יקרה במצב בו אחד ההורים מתנגד לחיסון הילד? הרב יובל שרלו מתייחס למצב של אי הסכמה בין ההורים: "המטרה המשותפת של ההורים היא לחסן את הילדים למען בריאותם אך במצבים בהם ישנו ויכוח קשה בין בני הזוג שעלול לפגוע משמעותית בשלום בית – יש לוותר על החיסון ולמנוע קרע שיזיק לכל בני הבית".

הרב שרלו, בין היתר ראש מרכז האתיקה בארגון רבני צהר, מציין באותה הזדמנות כי הוא תומך חיסונים באופן חד משמעי וכי פסיקתו הגיעה על רקע פניות מצד הורים שנתקלו בסיטואציה מורכבת מול בני הזוג.

בסוף החודש שעבר אישר ה-FDA את מתן חיסוני הקורונה לילדים, זאת לאחר שחברת פייזר השלימה את המחקר שנערך בקרב 2,258 ילדים, כאשר הם קיבלו רק שליש מהמנה המותרת למבוגרים. פורום המומחים של משרד הבריאות סיים ביום רביעי שעבר את הדיונים בנושא וקבע כי יש להמליץ לחסן את הילדים בישראל.