בדיקה סרולוגית חדשה תרחיב את הזכאות לתו ירוק גם למחוסנים בחיסון אחד

סוג חדש של בדיקות יאפשר למחלימים לקבל תעודת מחלים על סמך הבדיקה הסרולוגית שיבצעו. הבדיקה החדשה שזמינה בישראל מאששת בצורה טובה יותר את רמת הנוגדנים בדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/21 14:31 כו בחשון התשפב

בדיקה סרולוגית חדשה תרחיב את הזכאות לתו ירוק גם למחוסנים בחיסון אחד
בדיקה סרולוגית, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

נדבקתם בקורונה, התחסנתם פעם אחת, ולא רוצים להמשיך בסדרת החיסונים? יש לכם פתרון. לראשונה בישראל, משרד הבריאות קובע היום (ב'), כי בדיקה סרולוגית חדשה שנחתה בישראל מאששת בצורה טובה יותר את רמת הנוגדנים בדם ועל פיה מחלים אשר חוסן פעם אחת בלבד יוכל לקבל את התו הירוק.

ראש הממשלה נפתלי בנט, ושר הבריאות ניצן הורוביץ, סיכמו בשבוע שעבר על ביטול מגבלת ההתקהלות, לפיה אירועים במקומות פתוחים יוגבלו ל-5,000 משתתפים. לפיכך, התקהלות במקומות פתוחים תתאפשר ללא הגבלת תפוסה, בכפוף להצגת תו ירוק.

הבדיקות הסרולוגיות שהיו זמינות בישראל לא הבדילו בין הנוגדנים מהחיסון או הנוגדים ממחלה והחלמה, ובעקבות זאת משרד הבריאות לא הכיר בהן לגביי התו הירוק. הבדיקה החדשה, הנקראת אנטי-N, יודעת להבחין בשוני בין הנוגדנים והודות לה מורחבת הזכאות לתו הירוק.

נזכיר כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, הכריע את גורל החיסון לילדים בגילאי 5-11 של חברת פייזר וקבע ברוב של 17 מתוך 18 חברי הוועדה המייעצת כי אכן כדאי ובטוח לחסן ילדים נגד נגיף הקורונה. החיסונים יעילים בשיעור של 91% על ילדים בני 5-11, והמינון שניתן לילדים היה שליש מהמנה הניתנת למבוגרים. במסגרת המחקר, שנערך בקרב 2,258 ילדים בני 5 עד 11. הם קיבלו שתי זריקות בהפרש של שלושה שבועות. כדי למנוע בלבול, מכסה הבקבוקון בחיסון הילדים יהיה בצבע כתום ולא סגול כפי שהיה בחיסון למבוגרים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן