קשיים בשחרור הישראלים | בכיר בממשל ארדואן: "ייתכן שאפשר לקרוא לזה ריגול"

שר הפנים של טורקיה מתייחס למעצר בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין, ומספק לראשונה הסבר רשמי לסיבת מעצרם: "הם לא רק צילמו את משכנו של ארדואן, אלא גם התמקדו בו" | עו"ד יסלוביץ' ביקר את נטלי בכלא הנשים באיסטנבול

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/21 17:13 יב בכסלו התשפב

קשיים בשחרור הישראלים | בכיר בממשל ארדואן: "ייתכן שאפשר לקרוא לזה ריגול"
בני הזוג אוקנין, צילום: פייסבוק

שר הפנים של טורקיה סולימאן סוילו התייחס היום (ג') לראשונה שתיקה כאשר סיפק לראשונה לסיבה בגינה נעצרו בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין ממודיעין בשבוע שעבר. בפגישה שערך עם שר הפנים המונגולי התייחס השר הטורקי לפרשה ואמר כי התביעה המקומית חושדת שבני הזוג ביצעו פשע "שאפשר לקרוא לו 'ריגול צבאי ומדיני'".

לדברי הבכיר הטורקי, "בזמן שהם צילמו תמונות הם צילמו גם את משכנו של ארדואן. הם לא רק צילמו אותו, אלא גם התמקדו בו. כמובן שגורמי האבטחה התערבו בתקרית הזאת, כמובן שפרטי התקרית הועברו לפרקליטות, שאוספת ומעריכה את הראיות. המשך הטיפול בפרשה - תלויה בבית המשפט".

קונסול ישראל באיסטנבול רונן לוי, ביקר היום אחר הצהריים את נטלי אוקנין העצורה בטורקיה. את מורדי ביקר הקונסול הכללי אודי איטם. שני הקונסולים נפגשו גם עם רשויות בתי הכלא בכדי להבטיח כי בני הזוג יקבלו תנאים ראויים.

עו"ד ניר יסלוביץ', סנגורם של זוג נהגי אגד ביקר אתמול לראשונה את מורדי אוקנין בכלא באיסטנבול, היום פגש את אשתו נטלי בכלא הנשים בעיר. מחר צפוי יסלוביץ' להגיש את הערעור על מעצרם.

"לאחר מאמצים רבים שהחל החל ממשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, הקונסוליה המקומית, לרבות לשכת עורכי הדין, הצלחתי להיכנס לבית המעצר שבו נמצא מורדי", אמר יסלוביץ לאחר הפגישה. "אני יכול לאשר שהתנאים שבהם שוהה מורדי אינם פשוטים כלל וכלל".

עוד סיפר עו"ד יסלוביץ': "מצאתי אותו נרגש לראות אותי כמי שדובר עברית, חיזקתי אותו, הסברתי לו את המצב שבו הוא נמצא ושמדינה שלמה עוקבת אחר הסיפור שלו. הוא כמובן לא מודע לכך ולא מודע למה שקורה בארץ. חיזקתי אותו, הסברתי את המהלכים העתידיים שבכוונתנו לבצע, ניסיתי להחדיר בו רוח של תקווה ואמונה שהוא יצליח לצאת מהמקום שהוא נמצא בו".


(ראש הממשלה בנט על מעצר בני הזוג, ישיבת הממשלה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן