עורך הדין נפגש עם הזוג בטורקיה: "התרגש ובכה כששמע מילים בעברית"

שעות לאחר שמשרד החוץ השיג אישור לביקור קונסולרי אצל בני הזוג העצורים בטורקיה, נפגש עורך דינם עם הבעל, מורדי אוקנין, ומאוחר יותר יפגוש את אשתו, נטלי. שר החוץ לפיד התייחס לנושא בישיבת הסיעה, "אנחנו מטפלים בשחרורם מסביב לשעון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/21 21:34 יא בכסלו התשפב

עורך הדין נפגש עם הזוג בטורקיה: "התרגש ובכה כששמע מילים בעברית"
הזוג אוקנין, צילום: פייסבוק

עורך הדין הישראלי של בני הזוג העצורים בטורקיה, ניר יסלוביץ', ביקר את מורדי אוקנין בכלא, ובהמשך צפוי להיפגש עם רעייתו נטלי.  לפי עורך הדין, מורדי בכה מהתרגשות בפגישה שהייתה למעשה המפגש הראשון של מורדי עם ישראלי מאז המעצר, כך על פי דיווח של אתר וואלה. 

"אתה באת אלי מישראל?!" תיאר עורך הדין את מילותיו הראשונות של אוקנין. הפגישה ארכה כמה שעות, והתרשמות הפרקליט הייתה שמדובר במתקן כליאה מודרני. את הכניסה לכלא זקף יסלוביץ' לזכות משרד החוץ, משרד רה"מ ובעקבות פניה רשמית של מכתב רשמי מראש לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד אבי חיימי אל ראש לשכת עורכי הדין בטורקיה.

הזוג, נהגי אגד ממודיעין בשנות ה-40 לחייהם נעצרו במהלך השבוע שעבר בחשד שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול.

מוקדם יותר היום עדכנו גורמים במשרד החוץ כי בעקבות פעילות דיפלומטית אינטנסיבית בימים האחרונים, התקבל אישור לביקור קונסולרי של נציגי ישראל אצל נטלי ומורדי אוקנין.
שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול פועלות לתיאום המועד הקרוב ביותר לקיום הביקור.

כזכור התובע בטורקיה ביקש להאריך את מעצרם עד להגשת כתב אישום בסעיף החשד החמור ביותר: ריגול. הארכת המעצר ב-20 ימים שלחה את השניים לבתי כלא נפרדים, גרמה לתקוות במשפחתם להתבדות - ולישראל לראות בפרשה תקרית מדינית.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן