ניצן הורוביץ: "לא היה פייק קורונה"

שר הבריאות מגיב לאמירתה של שרת הפנים כי הממשלה ניצחה את "פייק אסון הקורונה", ואומר כי היה זה "גל קשה שהביא את מערכת הבריאות למאמץ דרמטי" | האם התלמידים יחוסנו בבתי הספר? "אם נראה שזה מה שצריך נחסן איפה שרק אפשר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/11/21 07:48 ו בכסלו התשפב

ניצן הורוביץ: "לא היה פייק קורונה"
שר הבריאות ניצן הורוביץ, צילום: David Cohen/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב הבוקר (ד') לאמירתה של שרת הפנים איילת שקד מאתמול בבוקר, אמירה שהספיקה להימחק מחשבון הטוויטר שלה דקות ספורות לאחר שנכתבה. "את פייק אסון הקורונה ניצחנו, המציאות תנצח גם את הפייקים הבאים". 

הורוביץ אמר בראיון בגל"צ: "לא היה פייק בכלל, זה היה גל קשה שהביא את מערכת הבריאות למאמץ דרמטי. שמח שהצלחנו להתגבר על הגל הזה בלי סגרים ובלי השבתה המונית". 

למרות הביקורת הפנימית של חלק מחברי הוועדה שדחפו לדיון ציבורי, הצוות לטיפול במגיפות יכריע היום בדלתיים סגורות האם לחסן ילדים בגילאי 11-5. בראיון ל"כאן ב" הסביר השר הורוביץ מדוע הדיון יהיה סגור: "אנשים בצוות המומחים לא רוצים להיחשף בגלל האיומים וההפחדות. יש התקפות נבזיות ברשתות על רופאים, על מי שמוביל את המערכת וגם עליי יש איומים". 

לשאלה האם תלמידים יחוסנו בשטח בית הספר אמר הורוביץ: "אני לא יודע אם זה יקרה כבר בשלב הראשון. אם נראה שזה מה שצריך נחסן איפה שרק אפשר".

לאחר שראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיבלה אבטחה צמודה בעקבות איומים על חייה ברשתות החברתיות, גם מנכ"ל המשרד ופרויקטור הקורונה לשעבר, פרופסור נחמן אש, קיבל אבטחה. אש צויד בלחצן מצוקה וניתנה לו קדימות בקשר טלפוני על מוקד החירום 100.

(נדב אבקסיס וד"ר שרון אלרעי פרייס במשדר שאלות - תשובות להורים)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן