חיסון נגד קורונה לא פוגע בהתפתחותם המינית של ילדים

האגודה האמריקאית לרפואת ילדים קובעת כי למרות טענות לא מבוססות בנושא, חיסונים נגד קורונה לא פוגעים בפוריות ולא פוגעים בהתפתחות המינית של ילדים | למעלה מ-230 אלף ילדים בישראל חלו בקורונה, 3,000 מהם לקו בפוסט קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/21 13:10 ד בכסלו התשפב

חיסון נגד קורונה לא פוגע בהתפתחותם המינית של ילדים
חיסון ילדים, צילום: shutterstock

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם היום (ב') כי האגודה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) קובעת שלמרות טענות לא מבוססות בנדון, חיסונים נגד קורונה לא פוגעים בפוריות ולא פוגעים בהתפתחותם המינית של ילדים בגיל ההתבגרות.

עוד קובעת האגודה קובעת כי טיעונים בדבר פגיעה לכאורה בפריון הופרכו מדעית זה מכבר וכי אין עדויות לפגיעות בפריון בקרב המשתתפים בניסויים הקליניים לפיתוח החיסונים או בקרב המיליונים שחוסנו עד כה בחיסונים, או בניסויי מעבדה שבוצעו על חיות.

הצוות לטיפול במגיפות, צט"מ, קיים ביום חמישי האחרון דיון בהשתתפות הציבור ובשידור חי, על חיסון ילדים בני 11-5 נגד קורונה, זאת בעקבות חודשים של ביקורת על חוסר השקיפות של משרד הבריאות.

במהלך הדיון, הציג משרד הבריאות נתונים מהם עולה כי נותר לחסן בישראל כמיליון ילדים וכי כ-230 אלף ילדים חלו בקורונה. עוד עולה מהנתונים כי כ-500 ילדים אושפזו כתוצאה מהנגיף, 3,000 מהילדים לקו בפוסט קורונה ו-500 בתסמונת pims. שלושה ילדים מתו מהנגיף.

תסמונת PIMS היא תסמונת דלקתית רב-מערכתית המופיעה לאחר זיהום של הקורונה, ומאופיינת בחום, מעורבות של איברים שונים, כגון הלב, הכליות ומערכת העיכול עד כדי אי-ספיקה שלהם, הפרעות בקרישת הדם, וכן פריחה ודלקת עיניים. התסמונת נדירה, אך עלולה להיות מסוכנת, בדומה למחלת קוואסקי, שעלולה להוביל להיווצרות מפרצת בעורקים הכליליים בלב ואף למות החולה.