"ימינה פרשו מהימין חוץ משיקלי" | נתניהו מגן על חבר הכנסת במפלגתו של בנט

ראש האופוזיציה התייחס בישיבת סיעת הליכוד למתחים בתוך המפלגה בראשות בנט ואמר, "אתם זוכרים איך בשנות ה-30 קראו וירוס לעם היהודי"?, על עידית סילמן וסערת התקיפה: "תתכבד ותספק הוכחות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/11/21 15:49 ד בכסלו התשפב

"ימינה פרשו מהימין חוץ משיקלי" | נתניהו מגן על חבר הכנסת במפלגתו של בנט
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פחות משבוע עבר מאז אושר חוק התקציב במדינת ישראל, צעד המבסס את התייצבותה של ממשלת השינוי ה-36 בראשות נפתלי בנט, אולם ניכר שהאופוזיציה טרם השלימה עם המהלך. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מנצל את המתח הקיים במפלגת ימינה וממשיך ללבות את האש. 

לאחר שחברת הכנסת שירלי פינטו יצאה נגד חבר מפלגתה עמיחי שיקלי וכינתה אותו "וירוס", בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה היום (ב') תקף נתניהו את השימוש במונח ואמר: "אתם זוכרים איך בשנות ה-30 קראו "וירוס" לעם היהודי. תארו לעצמכם מה היה קורה אם חבר כנסת מהימין היה קורא למישהו בשמאל "וירוס". איזו צעקה הייתה קמה. איזו המולה. איזה מהומה הייתה פורצת ובצדק. וראש הממשלה בנט, שכל הזמן מטיף לשיח מכבד, הוא לא פוצה פה ואפילו שלח חבר כנסת מסיעתו לתמוך באמירה המקוממת הזאת. זה שפל לא יאומן שהם הגיעו אליו. אבל אם כבר מדברים על חבר הכנסת שיקלי בהקשר של וירוס, חבל שהוא לא מדבק". 

שיקלי הצטרף לישיבת סיעת ראשי הימין בלשכת נתניהו מוקדם יותר היום, והאחרון אף הוסיף לשבח אותו. "עמיחי שיקלי הוא חבר הכנסת היחיד בימינה שנותר נאמן להתחייבויות של המפלגה לבוחריה. חבר הכנסת שיקלי הוא היחיד שנשאר ימני בימינה. הרי בנט התחייב במערכת הבחירות שלא ישב עם מרצ, שלא ישב עם רע״מ, לא יהיה רה״מ עם מתחת ל10 מנדטים ולא יתן ללפיד להיות ראש ממשלה. הוא הפר את כל ההבטחות וכל ימינה פרשו מהימין, חוץ משיקלי". 

על יו"ר הקואליציה עידית סילמן שדיווחה אתמול על תקיפה שחוותה בתחנת דלק סמוך למודיעין אמר ראש הממשלה לשעבר, "והנה מגיעה יו״ר הקואליציה ומספרת סיפור שייתכן מאוד שלא היה ולא נברא במטרה להכפיש ציבור שלם. אז תתכבד גברת סילמן ותספק הוכחות לאירוע שאותו היא תיארה, או שתתנצל מייד בפני 2 מיליון אזרחי ישראל מהמחנה הלאומי שאותם הכפישה".