בנט: אקיים את הרוטציה והממשלה תמלא את ימיה

בכירי הממשלה מתכנסים הערב בכדי לציין את השגת היציבות לממשלה: העברת תקציב המדינה. בנט התייחס במסיבת העיתונאים לשותפים לדרך ולשמועות: "יאיר שותף וחבר, ליברמן עשה עבודה מעולה | על הקמת אביתר: "עומדים מאחורי כל ההסכמים שחתמנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/21 17:55 ב בכסלו התשפב

בנט: אקיים את הרוטציה והממשלה תמלא את ימיה
בנט ולפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי העברת התקציב: הערב בשעה 20:00 נפגשו ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים, בלשכת העיתונות הממשלתית, בגן הטכנולוגי מלחה, ירושלים שם ישאו דברים לרגל אישור התקציב הדו שנתי.


(שידור חי).

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר במסיבת העיתונאים: "אזרחי ישראל, בשעה טובה, התקציב לשנים 2021 ו-2022 עבר. בכך השלמנו את המהלך המורכב של הוצאת ישראל משלוש שנים של אי-יציבות.  בפחות מחמישה חודשים, הקמנו ממשלה, עברנו למדיניות של ניהול המדינה לצד הקורונה, בלי סגרים, ושברנו, בנחישות ותוך עמידה בלחצים, את גל הדלתא. 

קיבלנו החלטה להיות הראשונים בעולם עם הבוסטרים, ניהלנו ואנחנו עדיין מנהלים את כל הארוע הזה מקרוב, כדי להגן על בריאות האזרחים בלי למוטט את הכלכלה, לשמור על החיים בכל המובנים. מספיק להסתכל על זינוק התחלואה באירופה כדי להבין איפה אנחנו ואיפה העולם.

עברנו מאבטלה לתעסוקה, מצמיחה שלילית אחרי שנה כלכלית קשה מאוד בגלל המגפה והסגרים, לצמיחה מרשימה של יותר מ-7%.  ועכשיו - העברנו את התקציב, שמבטיח יציבות כלכלית ופוליטית. בשקט, בעקביות, בעבודה משותפת, הבאנו את הספינה לחוף מבטחים.

אני רוצה להודות פה לכל השותפים, ליאיר - שותף וחבר, ולשר האוצר ליברמן, שעשה עבודה מעולה. הממשלה יציבה, היא תמלא את ימיה. כעת עלינו להסתכל על שורת המשימות הארוכה שעומדת לפנינו, כל אחד בתחומו, ולהתחיל לעבוד. היציבות שהבאנו עם הקמת הממשלה והעברת התקציב, העובדה שאנחנו לא במערכת הבחירות החמישית עכשיו - היא ברכה ומתנה גדולה למדינת ישראל. 

המשימה הבאה שלנו היא לנצל את היציבות הזאת כדי להתמודד עם האתגרים והבעיות שהוזנחו במשך שנים: מחירי הדיור, הפקקים שיצאו משליטה, יוקר המחיה הישראלי הידוע לשמצה, חוסר האונים של האזרח מול הפשיעה המשתוללת, אובדן המשילות בנגב. לא לדחות, לא להתייאש מראש - גם אם המשימות גדולות, גם אם הן יקחו זמן, להתחיל. 

חברים, מחר בבוקר, עם ממשלה יציבה ותקציב מדינה מאושר, אנחנו מתחילים.  אזרחי ישראל, נכנסנו לחודש כסלו, חודש של אור, דווקא בימים החשוכים ביותר בשנה, אנחנו מדליקים נר ועוד נר - ביחד. אף אחד לא עומד בצד, אף אחד לא נשאר מאחור. כולם רצויים, כולם, כל אזרחי ישראל, חשובים, אנחנו נדאג לכולם.

המבחן הגדול של הממשלה הזאת, של כולנו, הוא באיפוק. אם נצליח להתרומם מול הפיתוי לריב ולהתקוטט, אם נצליח להתמקד במאחד ולא במפריד, אם נניח לרגע לתחרות בינינו - הרי סוף סוף אין בחירות באופק. נשלב ידיים, נתמקד בעם ישראל, באתגרים הגדולים: הביטחוניים, החברתיים, הכלכליים, ובלקחת את מדינת ישראל, מדינה שאין ולא תהיה כמותה בעולם - לקחת אותה עשרה צעדים קדימה".

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף: "מילת המפתח של הרגע הזה היא אחריות. לקחנו אחריות. מה שהביא אותנו לרגע הזה היא היכולת לגשר על פערים, לנהל משברים, לא לראות בעיניים - העיקר להגיע למטרה.

לקחנו אחריות. עמדנו בהתחייבות. החזרנו את השפיות למדינת ישראל. אנחנו אנשים אחראים. אין לנו זמן לירידות בטוויטר, יש לנו מדינה לנהל. התחייבנו שנחזיר את השפיות, התחייבנו שנקים ממשלה, התחייבנו שנעביר תקציב. אנחנו עומדים בהתחייבות.

לא הכל אפשר לתקן בלילה אחד, אבל שמנו פה גם את היסודות לכל מה שנטפל בו בעתיד הקרוב. הממשלה הזו תטפל ותשים כסף גם בגמלאים, בחיילים הסדירים, בדמי אבטלה לעצמאים". לפיד נשאל על הכספים הקואליציוניים שחולקו לחברי הכנסת ואמר: "אני לא אוהב את הכספים הקואליציוניים אבל זה לא תלוי רק בי".