עימות בין השרות מיכאלי: "טעות ממדרגה ראשונה" | שקד: "שמענו"

הממשלה אישרה הקמת שלושה יישובים בדואים בנגב, ויו"ר מפלגת העבודה מתחה ביקורת על הצבת התנאים לכך. שקד הודיעה כי תוקם עיר חרדית ועוד 12 יישובים יהודים, על כך קבעה מיכאלי כי מדובר בטעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/21 13:12 כח בחשון התשפב

מיכאלי: "טעות ממדרגה ראשונה" | שקד: "שמענו"
שקד ומיכאלי , צילום: פלאש 90

הממשלה אישרה הבוקר (ד') בישיבתה השבועית את הצעתה של שרת הפנים איילת שקד, לפיה יוקמו בנגב שלושה יישובים לפזורה הבדואית. על פי ההחלטה, הממשלה תסדיר את חשם זנה באזור נבטים, רחמה שבאזור ירוחם ועבדה באזור שדה בוקר, והם יוקמו על פי מתווה שיקבעו גורמי המקצוע. 

במהלך ישיבת הממשלה, התפתח עימות בין השרים, המייצגים מפלגות שונות בממשלת השינוי של נפתלי בנט. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, מתנגדת למהלך של שקד. "שרת הפנים מקדמת הקמה של 11 יישובים יהודים בנגב, זה דבר לא נכון בשום צורה .מעבר לזה, בואו לא נחזור על טעויות העבר ונשים התניות להקמת הערים הבדואיות". 

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש מחברתו למפלגה שקד להתייחס לטענה של שר הרווחה מאיר כהן לפיה יהיה תכנון לפני שלב הסיכום, בנט: "שרת הפנים תתייחס בבקשה", שקד השיבה: "לא צריך, בואו נצביע". 
בנט התעקש: "בכל זאת", ושרת הפנים השיבה: "מה יש להגיד? החלטה חשובה שמתבססת על ההחלטה של הממשלה הקודמת של נתניהו וגנץ". 

שתי השרות הבכירות, שקד ומיכאלי, שכבר נקלעו בעבר לקרב ציוצים בחשבון הטוויטר, לא רואות עין בעין את העתיד הנגב. שקד: "תהיה עיר חרדית בנגב ועוד 12 יישובים יהודים בנגב", על כך הגיבה מיכאלי: "טעות ממדרגה ראשונה", שקד לא נותרה חייבת והשיבה: "שמענו".