בנט בישיבת הממשלה: "אם לא צריך לומר משהו, לא לומר"

ראש הממשלה כינס את חבריו השרים והזכיר כי מדובר בישורת האחרונה לקראת העברת התקציב. "לפנינו ימים מתישים ולילות לבנים בכנסת", אמר אך הבטיח כי "אנו מושכים את המדינה ליציבות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/11/21 09:54 כח בחשון התשפב

בנט בישיבת הממשלה: "אם לא צריך לומר משהו, לא לומר"
בנט בישיבת הממשלה, ארכיון, צילום: Yoav Dudkevitch/POOL

ראש הממשלה נפתלי בנט חזר אמש מוועידת האקלים העולמית שהתקיימה בגלאזו שבסקוטלנד היישר לישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ד'), על רקע העברת חוק התקציב, הכולל דיונים ארוכים שמתקיימים בכנסת מאז אתמול בבוקר. 

"צריך להתייחס להעברת התקציב כעל האתגר הגדול, היחיד, בימים הקרובים ואנחנו צריכים לעמוד בו., משמעותו הבטחת יציבות המדינה", אמר בנט בפתח ישיבת הממשלה והוסיף, "אנחנו מושכים את המדינה ליציבות, ויש מי שמושך אותה לבלגאן, לכאוס, לעוד בחירות, לחוסר תפקוד". 

לאחר שבקואליציה חילקו שוקולדים להתרעננות, הזהיר ראש הממשלה, "לפנינו ימים מתישים ולילות לבנים בכנסת, אבל התקציב יעבור". עוד הוסיף בנט בקשה מחבריו לממשלה להירתם לצורך העברת התקציב. "להתגייס, להסביר לציבור, מול הקמפיינים, מול הפייק, את החשיבות שבהעברת תקציב, כשהפעם האחרונה שהעבירו תקציב בישראל הייתה לפני שלוש שנים וחצי. לא להיגרר לרמת דיון נמוכה". 

לאחר שאתמול (ג') אמר עליו חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה בראיון לכיכר השבת כי הוא בגד במדינת ישראל וישלם את המחיר, אמר בנט כי " יש כמה חברים באופוזיציה שממש איבדו את זה בימים האחרונים, ראיתי את התמונות, זה דבר בלתי נתפס. הנשק שלנו הוא האמת, מה שאנחנו בונים ועושים פה. אנחנו מעלים את המדינה על המסלול, זו האמת. זו משימה כבירה, חשובה, ציונית ממדרגה ראשונה, והאמת תנצח". 

לאחר מכן הוסיף בקשה לברור מילים, "זה זמן השיא לאיפוק, גם בהתבטאויות, גם בציוצים, אם לא צריך לומר משהו - לא לומר. לא צריך לטלטל בימים הרגישים האלה את הספינה כדי להרוויח עוד נקודה בבייס".

(ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה)