עם פסק זמן קראנצ': נמשכים הדיונים על חוק התקציב

עד שעות הערב ימשכו הדיונים על תקציב המדינה, ולאחר מכן יחלו ההצבעות על ההסתייגויות הרבות שהוגשו על ידי האופוזיציה. כדי להתמודד עם העייפות והקושי להישאר ערים שעות ארוכות במשכן, בקואליציה חילקו ערכות שוקולד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/11/21 08:54 כח בחשון התשפב

עם פסק זמן קראנצ': נמשכים הדיונים על חוק התקציב
אדריכלי התקציב בתמונה משותפת, צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

מליאת הכנסת מעדכנת הבוקר (ד') כי גם בשעה זו נמשך הדיון המשולב על חוק תקציב המדינה שהתחיל אתמול, כאשר ההצבעות יתקיימו במליאה עד שעות הערב. תהליך העברת התקציב כולו צפוי להימשך עד יום שישי בבוקר. 

עוד נמסר מדוברות הכנסת כי עם סיום הנמקת ההסתייגויות יסכמו את הדיון שר האוצר אביגדור ליברמן, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, ראש הממשלה נפתלי בנט, יושב-ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ויושב-ראש ועדת הכספים, אלכס קושניר. לאחר מכן יחלו ההצבעות על ההסתייגויות הרבות שהוגשו על ידי האופוזיציה.

חברי הכנסת מתכוננים לשעות ארוכות במשכן ללא הפוגה, כאשר כל קול הוא קריטי להכרעת התקציב, ומכאן משליך ישירות על קיומה של הממשלה. אמש (ג') סיפר חבר הכנסת אחמד טיבי מעל הדוכן על ההודעה שהופצה בקרב נבחרי הציבור, לפיה כל אחד מחברי הקואליציה יקבל מחר עם תחילת ההצבעות על התקציב מארז שבו יש פסק זמן קראנצ' ופתק שכותרתו: מתרעננים ומצביעים, ערכת התרעננות לח"כ העייף. חבר הכנסת אופיר אקוניס שבאותה עת עמד לצידו שאל בהפתעה, "זה אמיתי"?. נציגי אופוזיציה נוספים שישבו במקומם באולם, כדוגמאת חברי הכנסת דוד ביטן ודודי אמסלם מיהרו להודיע שגם באופוזיציה יש תמיד סוכריות. 

לאחר שוועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך אישרה את סדרי הדיון המיוחדים בתחילת  השבוע, חברת הכנסת עידית סילמן הסבירה כי הדיון יתפרס על פני 33.5 שעות דיון. 24.5 שעות, יינתנו לאופוזיציה והיתר לקואליציה. "זמני וסדרי הדיון סבירים ולא היה מקום לטעון שההסדר לא הוגן", טענה.