רשימת המסוכנים של פייסבוק: חמאס וחיזבאללה טרוריסטים, להב"ה ארגון קיצוני

הרשת החברתית חשפה את הרשימה שכוללת אלפי אובייקטים ברחבי העולם, ביניהם ארגוני שנאה ותנועות צבאיות. בארגוני הטרור מככבים יחיא סינוואר וסמיר קונטאר. הארגון הישראלי הוא "ארגון ימין קיצוני, ואולי אף גזעני"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/10/21 21:00 ז בחשון התשפב

רשימת המסוכנים של פייסבוק: חמאס וחיזבאללה טרוריסטים, להב"ה ארגון קיצוני
פייסבוק, צילום: shutterstock

בכנסת נערך לאחרונה דיון בוועדה לביטחון פנים בנושא: "הפרקטיקה של המשטרה בחקירות של ציוצים בטוויטר", בו השתתף גם חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, שטען כי ספג מעצרים חוזרים ונשנים בעקבות פרסומים ברשת החברתית. 

עתה, מגיעה תורה של רשת חברתית נוספת לעמוד על הקשר בין סכנה ציבורית ואינטרנט. האתר The Intercept חשף היום (ד') את הרשימה של "אנשים וארגונים מסוכנים" של רשת הפייסבוק, ממנה עולה כי היא כוללת אלפי אובייקטים ברחבי העולם, כולל ארגוני טרור. 

מהאתר עולה כי מתוך 4,000 סעיפים ברשימת המסוכנים, 23.3% מוגדרים כ"תנועות צבאיות חברתיות", 17% כארגוני שנאה, 4.9% כארגוני פשע, ו-53.7% מוגדרות כישויות טרור. אחוז אחד בלבד ברשימה הוא של "גופים אלימים לא-מדינתיים".

הרשימה, שנמצאת בבנייה עוד מאז שנת 2012, אז פייסבוק הוסיפה לתקנון סעיפים נגד ארגונים עם היסטוריה של פעילות טרוריסטית או עבריינית אלימה, כוללת גם התייחסות למזרח התיכון. ברשימת האנשים החסומים מופיעים 30 שמות של ארגון הטרור חמאס, ביניהם איסמעאיל הנייה, חאלד משעל, מוסא אבו-מרזוק, מוחמד דף ויחיא סנוואר. חיזבאללה לעומת זאת, מככב עם מעל 100 שמות, ביניהם עימאד מורנייה וסמיר קונטאר. 

סינוואר, בפנים

סינוואר, בפניםצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הארגון הישראלי להב"ה, הפעיל למניעת התבוללות, אמנם לא מוגדר כארגון טרור, אלא זכה לתיוג: "ארגון ימין קיצוני, ואולי אף גזעני". כזכור, הרשת החברתית טיקטוק חסמה את הערוץ החדש של ארגון להב"ה בשנה שעברה, שבוע בלבד לאחר שהושק ועלה לאוויר, זאת בטענה כי כי הם "מפרים את הנחיות הקהילה".