"בנט ושקד מחזירים את זכות השיבה" | חוק יסוד ההגירה של רוטמן נפל

לאחר הניסיון לנהל משא ומתן אודות חוק האזרחות, מליאת הכנסת דחתה את חוק יסוד ההגירה של נציג הציונות הדתית באופוזיציה. במאמץ אחרון לשכנע, תקף סמוטריץ': "הציבור ישפוט, וגם הקב"ה מלמעלה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/10/21 16:51 ז בחשון התשפב

"בנט ושקד מחזירים את זכות השיבה" | חוק יסוד ההגירה של רוטמן נפל
רוטמן במליאה, היום, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהמשא ומתן בין חבר הכנסת שמחה רוטמן לבין שרת הפנים איילת שקד אודות חוק האזרחות התפוצץ אתמול, במליאת הכנסת דחו היום (ד') את חוק יסוד ההגירה של של נציג האופוזיציה רוטמן, כאשר 45 תמכו לעומת 57 מתנגדים. לאחר ההודעה על דחיית החוק, אמר היוזם רוטמן כי "ימינה מכרה את מדינת ישראל לרע"מ". 

במאמץ לשכנע את מפלגות הימין בקואליציה לתמוך בחוק, אמר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כי לא יהיה אחד שלא יראה את הסרטון וידע את מי מעניינת המדינה היהודית ומי מכר את המדינה לאויבים, לתומכי טרור, אנטי ציונים שרוצים לבטל את הרוב היהודי של המדינה. על זה הציבור ישפוט, וגם הקב"ה מלמעלה". 

לאחר הניסיון לנהל דיאלוג בין נציגת ימינה לבין נציג הציונות הדתית, שקד מסרה את גרסתה לאירועים וכתבה: "התנהל משא ומתן פורה ומועיל עם ח״כ שמחה רוטמן במסגרתו הגענו לסיכום כי חוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם. וח״כ שמחה רוטמן וח״כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית".

בנט במליאה, היום

בנט במליאה, היוםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד תקפה את האופוזיציה והוסיפה: "ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים וביטחוניים".

על פי הערכות, לאחר דחיית החוק, שקד תעלה את חוק האזרחות רק לאחר אישור תקציב המדינה - בחודש נובמבר. בשבוע שעבר אמור היה החוק לעלות להצבעה, אבל חבר הכנסת רוטמן הודיע על דחייה. "בשבוע הקרוב ננסה למצות את המשא ומתן מול שרת הפנים איילת שקד וגורמים נוספים בקואליציה כדי לסגור את גבולות מדינת ישראל ולהגן על זהותה היהודית ועל בטחון המדינה".

כזכור, בסיומו של מושב הקיץ לפני חודשים אחדים, עלה חוק האזרחות של השרה שקד, כולל הוראת השעה שאמורה למנוע איחוד משפחות בין פלשתינים לישראלים. החוק עלה להצבעה כפשרה עם הקואליציה, ואמור היה להיות הארכת תוקף לחצי שנה במקום שנה. בסופו של דבר, 59 תמכו מול 59 מתנגדים וההצעה נפלה. 

מהליכוד נמסר בתגובה:"ממשלת בנט הפילה היום את חוק יסוד ההגירה אחרי שאישרה השבוע איחוד של 440 משפחות פלסטיניות בשטח ישראל. בנט ושקד מחזירים את זכות השיבה ומסכנים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".