ניר אורבך על הציונות הדתית: שקרנים

ח"כ ניר אורבך מתייחס לפיצוץ המשא ומתן בין איילת שקד לשמחה רוטמן על חוק האזרחות, ותוקף את המפלגה הסרוגה: "המלצתי לאיילת שקד לא להיכנס איתם למו"מ" | החוק יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/10/21 10:26 ז בחשון התשפב

ניר אורבך על הציונות הדתית: שקרנים
ניר אורבך., צילום: חדשות כיפה

מפלגות הציונות הדתית וימינה שוב התנגחו אמש (ג') בעקבות המו"מ הכושל בין השרה איילת שקד לח"כ רוטמן. היום החוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת וצפוי ליפול כמו בפעם הקודמת. ח"כ ניר אורבך התייחס לפיצוץ המגעים והאשים את חברי הציונות הדתית בשקרים מכוונים.

רוטמן טען עם פיצוץ המשא כי השותפות עם רע"ם הובילה לכישלון וניר אורבך תקף: "אנשים פה פשוט משקרים במצח נחושה, וזו לא פעם ראשונה. אולי כדאי להסיר כבר את המסיכה מהמקום", אמר אורבך בריאיון לגלי צה"ל.

אורבך הוסיף: "בוודאי שחוק האזרחות חשוב, ורק לפני חודש האיחוד הלאומי יחד עם הליכוד חברו למשותפת והצביעו נגד חוק האזרחות. אז מה זה עכשיו דאגה לאזרחים? לפני חודש ראינו את הדאגה שלהם, ראינו את הפוליטיקה הקטנה שלהם".

על המשא ומתן שניהלה שקד עם רוטמן אמר אורבך בחריפות: "אני מראש המלצתי לאיילת שקד לא להיכנס איתם למו"מ, לי יש ניסיון של מו"מ עם אנשי האיחוד הלאומי, הם אומרים כל מיני ודברים ואח"כ חוזרים בהם מכל מיני סיבות ואח"כ משקרים בראש חוצות, זו לא הפעם הראשונה. אגב זה גם היה בשאלה כן או לא ממשלת ימין".

חוק האזרחות יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת וחברי הקואליציה צפויים להצביע כולם נגד. מה שככול הנראה יביא לנפילת החוק. 


(אין הליך מדיני" ניר אורבך בריאיון לחדשות כיפה).